مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

RF صورت چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

RF (RF) Facial RF (RF) صورت

من فاطمه حبشی هستم و در این مقاله آموزشی قصد دارم روش RF یا رادیو فرکانس درمانی را برای درمان بیماری های پوستی معرفی کنم.

پوست یکی از اعضای اصلی بدن ماست و سلامت این عضو مهم است. شادابی و جوانی زمینه را برای نقش مناسب و حفاظت از محیط داخلی بدن فراهم می کند.

در سال‌های اخیر روش‌های درمانی مختلفی معرفی شده‌اند که با هدف مشترک ترمیم، تقویت و رفع مشکلات پوستی به مراجعین خدمت می‌کنند.

یکی از موثرترین روش های درمانی استفاده از تجهیزات RF است که نسبت به روش های تهاجمی خطر کمتری دارد و در حال حاضر بازار بسیار داغی دارد.

در ادامه کار با دستگاه RF، انواع آن، روش درمان RF و مزایا و معایب آن را می آموزیم. این مقاله را بررسی کنید.

صفحه نمایش فرکانس رادیویی

آموزش نحوه کار با دستگاه فرکانس رادیویی

دستگاه های RF یا فرکانس رادیویی یکی از جدیدترین ابزارها در مراقبت از زیبایی هستند. این روش یکی از مطمئن ترین و مدرن ترین روش های جوانسازی پوست بدون جراحی است. در این روش امواج رادیویی با خیال راحت توسط دستگاه به داخل پوست ساطع می شود و پس از نفوذ اشعه به پوست در قسمت میانی و زیر اپیدرم، سلول های کلاژن ساز را تحریک می کند.

این دستگاه ها انواع مختلفی دارند. به طور کلی تجهیزات RF به دو نوع تک قطبی و دوقطبی تقسیم می شوند که نوع تک قطبی امواجی تولید می کند که به عمق درم نفوذ کرده و بیماری های عمیق تری را درمان می کند. اما درمان RF دوقطبی به ضایعات سطحی پوست محدود می شود.

همچنین بخوانید : پاکسازی خانگی صورت برای پوست های خشک، چرب، مستعد آکنه و مختلط

با این حال، اندازه و شکل دستگاه های RF نیز در سال های اخیر تغییر کرده است و امروزه انواع مختلفی از این دستگاه ها با کاربردهای تقریبا یکسان در بازار وجود دارد. در بین این سه نوع، مینی آر اف، آر اف خانگی و آر اف داخلی از محبوب ترین و پرکاربردترین نمونه ها هستند. روش کار با هر یک از این دستگاه ها کمی با دیگری متفاوت است اما مراحل کار همه این دستگاه ها تقریبا یکسان است.

اگر بخواهید تکنیک RF را به اختصار تعریف کنید، در این روش ابتدا ناحیه مورد نظر از سطح پوست به مدت نیم ساعت با کرم بی حس کننده پوشانده می شود و فرآیند درمان با وارد کردن سوزن های استریل یا استریل آغاز می شود. سرنگ ها به این ترتیب پوست پس از درمان، تشکیل کلاژن عمیق تحریک می شود. می توان از مرطوب کننده ها و سرم های کلاژن ساز استفاده کرد. نتایج حاصل از درمان RF معمولاً بین سه تا چهار هفته پس از اولین جلسه ظاهر می شود.

مزایای روش RF چیست؟

فناوری RF می تواند در از بین بردن عیوب پوست و هایپرپیگمانتاسیون (لکه های تیره روی پوست) یا درمان سلولیت و لاغری موضعی مفید باشد. به عنوان مثال، برخی افراد از این روش برای کاهش اندازه مثانه استفاده می کنند.

علاوه بر این، تولید عمیق کلاژن در پوست در جلوگیری از پیری زودرس پوست موثر است و این روش با کاهش چین و چروک های سطحی از تجزیه آن جلوگیری می کند.

این روش همچنین تبخال غیر فعال را از بین می برد و سیاهی دور چشم را کاهش می دهد، ورم پلک ها را برطرف می کند و اسکارها و مشکلاتی مانند آکنه یا کراتوز (پوست مرغ) را کاهش می دهد.

همچنین بخوانید : رابطه لباس پوشیدن و شخصیت (روانشناسی لباس پوشیدن)

چه کسانی می توانند از درمان فرکانس رادیویی استفاده کنند؟

در پاسخ به این سوال بهتر است بگوییم که این درمان برای انواع پوست و سنین قابل استفاده است و افرادی که پوست تیره، روشن یا حتی گندمی دارند می توانند بدون ترس از تغییر رنگ از این روش استفاده کنند.

اما افراد پرخطر مانند زنان باردار یا شیرده، افراد مبتلا به بیماری های قلبی شدید، افرادی که دارای ضربان ساز، ضربان ساز یا استنت در قلب و عروق خونی خود هستند یا افرادی که کاشت های فلزی مختلف در لثه ها یا سایر قسمت های بدن دارند. (فلز در مواجهه با تشعشع باعث ایجاد حساسیت به نور و سوختگی می شود) باید مراقب اراف باشند.

افرادی که تحت درمان با رتینول و مشتقات ویتامین A هستند، افراد مبتلا به تبخال و زخم های فعال و افرادی که اخیراً تحت عمل های زیبایی تهاجمی مانند میکرودرم ابریژن یا تزریق ژل قرار گرفته اند باید به مرکز درمانی مراجعه کرده و اقدام کنند. پزشک یا مشاور شما

مراقبت های لازم پس از درمان RF

از آنجایی که این عمل زیبایی جای زخم یا اسکار نمی گذارد، دوره نقاهت کوتاهی دارد و پس از درمان نیاز به مراقبت خاصی ندارد، اما نکات زیر را به خاطر بسپارید:

بهتر است تا 24 ساعت پس از درمان از شستن، لمس یا ماساژ بافت تحت درمان خودداری کنید، اما می توانید از کمپرس سرد برای بهبود تورم پوست استفاده کنید. همچنین تا 24 ساعت پس از درمان از شنا، سونا، جکوزی، آفتاب و آرایش سنگین خودداری کنید. در ضمن استفاده منظم از ضد آفتاب بعد از درمان برای جلوگیری از سوختگی پوست توصیه می شود و بهتر است تا یک ماه پس از درمان در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و یا از کلاه مخصوص استفاده کنید. تا زمانی که زخم ها و علائم از بین رفته اند از لایه بردار، کرم های لایه بردار یا کرم های ضد چروک استفاده نکنید.

همچنین بخوانید : عکس آگهی پاکسازی پوست (تبلیغ پاکسازی پوست)

تعداد جلسات و هزینه درمان RF چگونه تعیین می شود؟

تعداد جلسات و هزینه بسته به محل سرویس و مدت زمان سرویس متفاوت است. برخی از عواملی که به تعیین تعداد مراحل درمان کمک می کند عبارتند از نوع پوست، سن فرد و تعداد مشکلات پوستی که دارد.

اما در بیماری های خفیف و سطحی معمولا 4 جلسه درمانی کافی است که البته تعداد جلسات و قیمت کل درمان پس از مشاوره پوستی قبل از شروع درمان مشخص می شود.

آیا روش اراف عوارضی دارد؟

روش RF در صورت رعایت استانداردهای بهداشتی و عملکردی عارضه ای ایجاد نمی کند، اما عوارضی مانند التهاب کوتاه مدت، خارش موقت پوست صورت و گرم شدن چند روزه ناحیه آسیب دیده طبیعی تلقی می شود. اما در صورت استفاده نادرست از دستگاه یا عدم رعایت احتیاطات، می تواند باعث زخم و اسکار، تورم یا پاپول های پوستی شود.

همچنین در صورت عدم رعایت بهداشت محل درمان، عفونت های قارچی موضعی و سیستمیک تضمین می شود.

با تشکر از همراه شما، با این مقاله آموزشی تاکید می کنم که همیشه قبل از مراجعه به مرکز درمانی از استاندارد بودن مرکز و تکنسین مورد نظر اطمینان حاصل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و حرفه ای شدن در زمینه روش های زیبایی و درمان سلامت می توانید دوره های آکادمی فلدورا مانند دوره پاکسازی پوست در تهران را بگذرانید.


RF صورت چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد