مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

ضرورت‌ها دشت دریاسر برای مبتدی‌ها


روستای جواهرده رامسر بهترین مکان برای قرارگیری در فراز ابرهای آسمان است؛ روستایی در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا که هم برای گشتوگذار در تابستان، بهترین مقصد است و هم از جاهای دیدنی مازندران در زمستان به شمار میرود. دشت دریاسر یکی از زیباترین مناطق گردشگری در شمال ایران به شمار میرود که دارای طبیعت مسحورکنندهای است. بهترین زمان مناسب سفر به دشت لار اواسط خرداد ماه تا اواخر تابستان می باشد. اگر عاشق گیاهان و گل های رنگارنگ هستید به مکان خوبی قدم گذاشته اید چرا که دشت لار پر از گل های شقایق و زنبق است که در فصل بهار این دشت را همچون یک بوم نقاشی رنگارنگ در چشمان شما به تصویر می کشند. برای رفتن به آن باید مسیری را کوهنوردی کنید تا به قله برسید. آبشارهای چندگانه: همانطور که گفتیم آبشار شیرآباد مجموعهای است از چند آبشار بزرگ و کوچک که به صورت هنرمندانهای کنار هم چیده شدهاند. در صورت اینکه تمایل دارید شب هنگام در دشت لار اقامت کنید، حتما با هماهنگی با عوامل محیط بانی صورت گیرد. اگر به ماهی گیری علاقه داشته باشد، دشت لار گزینه کم نظری برای ماهی گیری می باشد. سرویس اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی بیباک؛ بخش مهمترین عناوین: رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: امسال با صدور مجوز به تعداد ۱۰۰مورد و برای ۲۳۷۰۰ کلنی زنبور عسل، زنبورداران مراتع حوزه سد لار ساماندهی شدند. مسیر دیگری برای رسیدن به دشت لار وجود دارد.

مرسل و تمنا در مشهورترین طلا فروشی شهر کابل / Famous Jewelry stores in Kabul City از لوازم ضروری که باید حتما به همراه داشته باشید میتوان به لباس مناسب فصل، کفش مناسب، عینک آفتابی، کلاه آفتابگیر، کرم ضد آفتاب، آب آشامیدنی، قمقمه آب، یک وعده غذای قابل حمل، میان وعده، فلاسک چای، داروهای شخصی و عمومی، تلفن همراه، شارژ موبایل، پاور بانک، کولهپشتی و کیسه زباله اشاره کرد. به دلیل کمبود پوشش درختی استفاده از لباس استین بلند و کرم ضد افتاب و کلاه از موارد ضروری می باشد. رودخانه لار از کوه های مرتفع و زیبای کلون بستک سرازیر شده و به سد لار می ریزد. شعار سال: عزت الله یوسفیان ملا از پیگیری انتقال آب سد لار در زمان بحران آب به آمل خبرداد و خاطرنشان کرد: اگر بارندگی ادامه داشته باشد و آب سد لار بالاتر بیاید ما مکاتباتی را انجام دادیم تا در زمان مشکل کم آبی، پنج میلیون متر مکعب آب به آمل سرازیر شود. به طرف رودسر مسیر را ادامه دهید. این آبشار در مناطق مرتفع جنگلی قرار دارد و بالعکس اسم خود شباهت زیادی به آبشار ندارد زیرا به دلیل جمع شدن قسمتی از سنگ های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه و جریان کمی از آب که در لا به لای این سنگ ها وجود دارد. این مسیر مناسب تردد گردشگران است زیرا مسیری آسفالته است و نشانه این جاده هم مجسمه طلایی کوهنوردی در اطراف آن است. در بدو ورود به چمستان از سمت غرب یک مسیر زیبای آسفالته به سمت جنوب از جاده اصلی انشعاب گرفته میشود که با گذر از پارک جنگلی کشپل به لاویج می رسد.

قبل از ورود به جواهر دشت با آستانه متبرکه نقره عباس مواجه می شویم که در دشتی زیبا وسرسبز قرار دارد که محلی زیبا هم برای زیارت و هم برای سیاحت است.در این منطقه وجود پوشش گیاهی متنوع و خانه های روستایی با سقف های شیروانی خود نمایی می کنند.در این منطقه مزارع بزرگ سیب زمینی وگله های دام روستاییان زیادبه چشم می خورد و حصار زمین های با سنگ وچوب نشانگر همسایگی باغ و جنگل است.مردم جواهر دشت که از نعمت آب لوله کشی محروم هستند مانند پیشینیان آب مصرفی خود را از چشمه تامین می کنند. اینجا بهشت کوهنوردهاست. چندین کوه در این منطقه وجود دارد، مثل کوه دیوآسیاب، کوه گل زرد، کوه اسب کلک، کوه زرکشی و از همه جذابتر، کوه دماوند. و در آخر از حشرات منطقه لار میتوان به سرگین قلتان، کژدم زرد، سنجاقک و پشه آبرو اشاره کرد. از جمله این کوه ها می توان به کوه دماوند، کوه دیو آسیاب، کوه یخ کمر، کوه گل زرد، کوه پهنک، کوه زرشکی، کوه کمردشت، کوه اسب کلک، کوه کافر راه، کوه کبود، کوه نمک کوسر کوه سیاه چال و کوه آرو برارو اشاره کرد. اگر تا به حال این مسیرها را تجربه نکردهاید میتوانید باتوم کوهنوردی هم با خودتان بردارید. دیدنیهای مقصد سفر است که باعث میشود دوری راه و پیادهروی طولانی را به جان بخرید. پس اگر طرفدار طبیعت گردی های طولانی و راه پیمایی نیستید بهتر است مقصد دیگری را برگزینید. شما هم اگر تجربه سفر به این جنگل یا طبیعت گردی های دیگر در مناطق دیگر را دارید برای ما در نظرات بنویسید تا دیگران هم بتوانند استفاده کنند. از گونههای گیاهی متنوع این منطقه میتوان به گون، خرگوشک، آویشن، مریم گلی، پیازک، شکر تیغال، کاسنی، قارچ وحشی، بابونه بومادرانه، زرشک، گلپر، باریجه، شیرین بیان، بارهنگ، چای کوهی، والک، زنبق وحشی بنفش و ارغوانی، مرغک، گل زرد و شقایق اشاره کرد.

فراموش نکنید با شروع پاییز هوا در این منطقه بسیار خنک خواهد بود. عمق تالاب به دلیل بارندگی در پاییز و زمستان بیشتر از بهار و تابستان است. بررسیها نشان میدهد که سد لار با کاهش ۶۱ درصدی حجم ذخیره آب نسبت به سال گذشته روبرو بوده و در حال حاضر ۹۵ درصد از این سد خالی است. دی و بهمن سردترین ماههای لار و تیر و مرداد گرم ترین ماههای سال در پارک ملی لار هستند. در مدت زمانی که میخواهید دشت لار یا به عبارتی پارک ملی لار را بازدید کنید، میتوانید تفریحات هیجانانگیز و لذتبخشی همچون کوهنوردی، دوچرخهسواری، ماهیگیری، آفرود، پیکنیک و عکاسی در طبیعت را تجربه کنید. منتها بهار و تابستان معمولاً زیباترین شکل و حالت طبیعت را عرضه میکنند. ازآنجاییکه جواهرده در ارتفاع بالایی از سطح دریا قرار دارد، آبوهوای آن خنک بوده و معمولاً بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد در فصل بهار و تابستان است. ۸۵ کیلومتر فاصله حدودی تهران تا پلور است. بین نوشهر تا آبشار آب پری ۵۹ کیلومتر فاصله است که این مسیر را میتوانید با خودروی سواری بروید و از مناظر بین راه بیشترین لذت را ببرید. انگار که خدا پا به پای شما در این بهشت زیبا قدم میزند و با طراوت و خنکی نسیم جنگل، شما را غرق در شوق و لذت میکند. به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سال آبی جاری یکی از کم بارشترین سالهای اخیر بوده به طوریکه کاهش ۲۲ درصدی بارندگی در استان تهران تاثیر خود را بر روی سدهای مهم استان گذاشت. استقبال گردشگران در طول سالهای اخیر سبب افزایش امکانات رفاهی روستای لاویج شده است. یکی دیگر از آبشارهای ایران که در سال های اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته آبشار لاتون آستارا است. مسجد جامع گرگان در کنار بازار اصلی نعلبندان شهر گرگان قرار گرفته است.

تماشای آبشار زمانی حسابی میچسبد که فرصت مناسبی را برای گشتوگذار در منطقه کنار بگذارید. اگر به این منطقه زیبا سفر کرده­اید یا قصد سفر به آن را دارید، تجربیات و احساس خود را با ما در میان بگذارید. جاده دالان بهشت از دل جنگل گذشته و از دو طرف، درختان سرسبز سربهفلک کشیده، دستان خود را برای در آغوش کشیدنتان باز کردهاند. راحتترین مسیر آسفالت از جاده تهران - آمل شروع میشود. این مسیر زیبا از منطقه لواسان عبور می کند و از روستای زیبای ایرا شروع شده و تا پاسگاه محیط بانی قوشخانه که در ورودی ضلع جنوبی پارک ملی لار قرار دارد، ادامه مییابد. از جاذبههای گردشگری نزدیک به این بنا میشه به منطقه ییلاقی لپاسر، آبشار چاردر و آبشار سیاسرت اشاره کرد. برای دسترسی به روستای زیارت گرگان می توانید جاده پارک جنگلی ناهارخوران را در پیش بگیرید تا به آن برسید. در بین جاهای دیدنی گرگان حتماً سری به جنگل توسکستان بزنید و با راندن در جادهی افسانهای آن که در پاییز زیباییاش به اوج میرسد، سفری آرامشبخش را تجربه کنید. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: کمیابترین و بیبهاترین کالا درکشور ما آب است و متاسفانه همین آب نایاب، در برخی مواقع صرف شستوشوی ماشین و آبیاری درختان در ساعات اوج گرما میشود. ما در علی بابا از دیدنیهای اینجا برایتان نوشتهایم.

چگونه به آبشار شیرآباد علی آباد کتول برویم؟ ارتباط عضوی بهنام بهاییپور و دو عضو بانکی (علی بوستانی و رضا عابدینپور) بهطور جداگانه بهعهده حمید اشرف گذاشته شد. بهطور کلی «دودوزن» را میتوان «ریزش دود» معنا کرد. گذراندن یک شب در این روستا با اجاره اقامتگاه ارزشش را دارد. در اطراف این رود مراتع مختلفی وجود دارد که فرصت مناسبی برای برپایی چادر می باشد. البته مطمئن شوید که ابزار لازم برای برپایی چادر و همچنین آمادگی برای بارش باران را دارید. مناطق جنگلی در نور و استان مازندران بسیار متنوع هستند اما این پارک جنگلی بکرتر و جذاب تر است به همین دلیل خیلی از گردشگران به این منطقه جذاب سر می کنند این منطقه دارای جاذبه های زیادی است که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا می شوید. کوهنوردانی که با سودای پیمایش کوه دماوند به این منطقه می آیند ! از آن زمان به بعد و با آسفالت شدن جاده منتهی به آنجا، دریاچه زیبای رامیان به مکانی مورد علاقه طبیعتگردان تبدیل شد. آبشار آب پری و جاده زیبای منتهی به آن یکی از مناطقِ چشم نواز و دیدنی در استان مازندران است. مسیر دیگر برای رسیدن به دشت لار از طریق لواسان، کوه چهل بره و منطقه کمر دشت است که مسیر مالرو و مورد استفاده کوهنوردان بوده و ماشین رو نمی باشد. در این منطقه دست به دوربین شوید و عکس های بی نظیری از خود در دامان طبیعت ثبت کنید. در دشت لار مازندران می توانید با این مردمان خوش ذوق و خونگرم همنشین شوید. آمل - نماینده مردم آمل در مجلس از برنامه ریزی و پیگیری انتقال آب سد لار در زمان بحران کم آبی به آمل خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بر اساس ارزیابی صورت گرفته از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا چهارم بهمنماه حجم ذخیره آب 177 سد بزرگ موجود در 6 حوضه آبریز دریای خزر، خلیج فارس، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، هامون و سرخس 20.31 میلیارد مترمکعب است.

بهگزارش خبرآنلاین به نقل از وزارت نیرو، بر اساس ارزیابی صورت گرفته از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا 18 بهمنماه حجم ذخیره آب 177 سد بزرگ موجود در 6 حوضه آبریز دریای خزر، خلیج فارس، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، هامون و سرخس 20.27 میلیارد مترمکعب است. به گزارش امتداد نیوز به نقل از وزارت نیرو، بر اساس ارزیابی صورت گرفته از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا ۱۸ بهمنماه حجم ذخیره آب ۱۷۷ سد بزرگ موجود در ۶ حوضه آبریز دریای خزر، خلیج فارس، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، هامون و سرخس ۲۰.۲۷ میلیارد مترمکعب است. ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ استانها لرستان نظرات به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر سید موسی خادمی ظهر امروز در مراسم افتتاح پمپاژ سرنجه زیودار که در منطقه زیودار برگزار شد اظهار داشت:خیلی خوشحالم که ما در منطقهای حضور داریم که مردم ماندن در روستا را انتخاب کرده و روستا را به رفتن به شهر به خاطر داشتن اقتصاد و زندگی خوب و توانمند بودن ترجیح دادند. به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید موسی خادمی ظهر امروز در مراسم افتتاح پمپاژ سرنجه زیودار که در منطقه زیودار برگزار شد، گفت:خیلی خوشحالم که ما در منطقهای حضور داریم که مردم ماندن در روستا را انتخاب کرده و روستا را به رفتن به شهر به خاطر داشتن اقتصاد و زندگی خوب و توانمند بودن ترجیح دادند. جواهردشت منطقهای حفاظت شده است. منطقه ییلاقی جواهردشت از کم نظیرترین مناظر طبیعی و گردشگری شرق گیلان و عروس طبیعت شهرستان رودسر در استان گیلان است. دالخانی با آب و هوای بی نظیر و طبیعت بکر از دل انگیزترین و دیدنی ترین جنگل های منطقه است که به دلیل همجواری با جنگل های ۶۰۰ هزارمتر مربع رامسر، دالخانی نام گرفته است. یکی از دلایلی که این آبگیر مورد توجه اهالی و گردشگران قرار گرفته، همجواری آن با گیاهان جنگلی دامنههای شمالی کوههای البرز است.

همجواری آبشار لوه با پارک ملی گلستان و شاهراه تهران- مشهد، در کنار طبیعت زیبا و هوای لطیف آن، ارزش جهانگردی ویژهای به آن بخشیده است. این آبشار سرچشمه گرفته از کوه سماموس است و منظره بسیار زیبایی به دامنه های اطراف خود بخشیده است. آبشاری که در این منطقه و در دماوند قرار دارد، تماشاییترین جاذبه طبیعی دشت لار است که جلوه زیبایی به پارک ملی لار بخشیده است. به گفتههای محققان، برخی از مهاجران اقوام آریایی پس از ورود به این کشور در منطقه (هیرکانی گرگان امروزی) ساکن شدند. منطقه لار در گذشته جزوی از ناحیه تاریخی قصران از توابع شهر ری بوده که از این منطقه به عنوان لار قصران هم یاد میشود. از کارکردهای مهم سد لار میتوان به تامین آب کشاورزی، آب شرب و سپس انتقال آب این سد به نیروگاه کلان و سد لتیان جهت استفاده نیروگاههای منطقه اشاره کرد. همچنین از سال ۱۳۷۳ تا به امروز هر ساله مسابقات ماهیگیری در دریاچه سد لار برگزار می شود و شرکت کنندگان زیادی در آن حضور دارند. مهدی فروغی با بیان اینکه در حال حاضر سدهای پنجگانه تهران شامل امیر کبیر، لتیان، لار، ماملو و طالقان از نظر ذخایر آبی در مقایسه با سال گذشته و آمار بلند مدت با کاهش جدی مواجهند، اظهار داشت: سدهای تهران نسبت به سال قبل حدود 250 میلیون متر مکعب و نسبت به بلند مدت حدود 220 میلیون متر مکعب کمبود آب دارند. ساعت24-سرپرست شرکت آب منطقهای تهران گفت: ریزشهای جوی فروردین و اردیبهشت کمک کرد تا ذخایر تقویت شود و تابستان را با همکاری مردم بدون مشکل جدی سپری کنیم. وی افزود: ریزشهای جوی فروردین و اردیبهشت کمک کرد تا ذخایر تقویت شود و تابستان را با همکاری مردم بدون مشکل جدی عبور میکنیم و امیدواریم که در سال آبی جدید نیز یعنی از مهر ماه شاهد نزولات خوبی باشیم تا سال بعد مشکلی نداشته باشیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سید حسن رضوی با تاکید بر اینکه از زمان بهرهبرداری سد لار شاهد فرار آب از این سد بودهایم، اظهار کرد: طرحهای مختلفی را برای علاجبخشی این مساله در نظر گرفتهایم، اما متأسفانه علیرغم اینکه تخصیص بخشی از آب شرب تهران از این سد در نظر گرفته شده، اما این مساله در حال تکرار است. گردشگران و طبیعتگردانهای عزیز لازم است بدانید پیش از اقدام به ماهیگیری در دریاچه سد لار باید پروانه ماهیگیری در سد لار را داشته باشید. بنابراین در این سفر مجازی ما را همراهی کنید. بنابراین فکر کمپینگ شبانه در دشت لار را از سر بیرون کنید. هادی هاشمیان: ایجاد ایستگاه های هشدار به مردم برای جلوگیری از آتش سوزی و نیز جذب قرقبان از بین عشایر با مجوز ادارات منابع طبیعی برای احیای مراتع را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد. وی با اشاره به طرحهای در نظر گرفته شده برای علاجبخشی این طرح همچون ایجاد تونل کلان، گفت: در قالب طرحهای علاجبخشی پروژههای متعددی تعریف شد و اکنون نیز در حال ایجاد یک همگرایی هستیم تا بتوانیم یک پروژه را اجرایی کنیم و پاییندست کمترین آسیب را ببیند. به گفته اوکه خود او پرورده دشت و کوهساران آن دیار است، این موزه نخستین موزه روستایی کشور و را آورد سالها هم صحبتی و همدلی با مردم مهربان دیار کجور مازندران است. گفتنی است، این قلعه در سه کیلومتری ساحل دریا قرار دارد. در فاصله ۵ کیلومتری روستای کندلوس، آبشاری زیبا و ۱۰ متری قرار دارد که با نام آبشار کندلوس شناخته می شود.

به گزارش تسنیم، سد لار در سال 1361 در استان مازندران و در فاصله 75 کیلومتری از تهران و 100 کیلومتری شهر آمل احداث شده است. همچنین باید بگوییم منطقه لار زیستگاه ارزشمند جانداران و گیاهانی است که برخی از آنها فقط در این منطقه پیدا شدهاند. از رودخانههایی که در این منطقه جریان دارند میتوان به رودهای لار، سفید آب، دیو آسیاب، ورارود، الرم، چهل بره، آب سیاه چال و آب امام پهنک اشاره کرد. بخشی از دیدنیهای روستای کندلوس در مسیر رسیدن به این روستا خلاصه شده که شما بایستی از جاده چالوس همراه با زیباییهایش عبور کنید تا به این روستا برسید. این جا جاده پیچ در پیچی میبینید که از دوطرف درختان دورش را گرفتهاند. نمیتوان یک نقطه خاص از این منطقه را معرفی کرد چون به هر طرف آن سر بزنید دشتی زیبا، رودخانهای جاری و مهمتر از همه، یکی از حیوانات وحشی منطقه را حتما میبینید. مسیر دوم، مسیری خاکی و نسبتا صعبالعبور برای گردشگران است که از طریق منطقه لواسان بزرگ (گردنه ایرا) امکانپذیر است. پس از خروج از لواسان وارد روستای ایرا شده و سپس از برگ جهان و نیکنام ده عبور می کنید. از شمیرانات و روستای افجه در لواسان کوچک، مسیری هست که به دشت هویج افجه میرسد.

به گزارش ایرنا ، سید موسی خادمی روز پنجشنبه در آیین افتتاح پمپاژ سرنجه زیودار اظهار کرد: چنانچه برای تکمیل مطالعات سد بن لار اعتبار لازم باشد در اختیار گذاشته می شود. ۰۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ استانها لرستان نظرات به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر،سید حمیدرضا کاظمی شامگاه پنجشنبه در جشنواره انجیر که در منطقه زیودار برگزار شد اظهار داشت: بیش از هزار هکتار باغ انجیر در منطقه زیودار وجود دارد که مانند نگینی در استان لرستان میدرخشد ولی با مشکل آب کشاورزی روبهرو است که پیشنهاد و مطالبه همه مردم این منطقه احداث سد بن لار است. این مسیر صعبالعبور بوده و پیش از آنکه گردشگران به این منطقه دسترسی پیدا کنند، مورد استفاده دامداران بوده است. روستای لاویج به دلیل نزدیکی اش به روستای یوش ( جایی که خانه نیما یوشیج قرار داشته) و همچنین کلیسای آنتون مقدس و وجود آبشار آب پری جذابیت بیشتری دارد و گردشگران از آن استقبال ویژه ای می کنند. این آبشار بسیار زیبا که در تمام فصول در جریان است، در ماههای خرداد و اردیبهشت در پر آب ترین و خروشانترین حالت خود قرار دارد. محمدرضا بختیاری با بیان اینکه «واقعیسازی بهای آب یکی از محورهای مدیریت تقاضا و نهادینهسازی رفتار درست در مصرف آب است» ادامه داد: یک بطری آب نیم لیتری را در تهران با قیمت ۱۰۰۰ تومان تهیه میکنند و این در حالی است آبی که از سد لار در تصفیهخانه پنجم تهران تصفیه میشود و از باکیفیتترین آبهای جهان است، لیتری شش ریال به مشترکان تحویل میشود. بهگزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا بختیاری با بیان اینکه «واقعیسازی بهای آب یکی از محورهای مدیریت تقاضا و نهادینهسازی رفتار درست در مصرف آب است» ادامه داد: یک بطری آب نیم لیتری را در تهران با قیمت ۱۰۰۰ تومان تهیه میکنند و این در حالی است آبی که از سد لار در تصفیهخانه پنجم تهران تصفیه میشود و از باکیفیتترین آبهای جهان است، لیتری شش ریال به مشترکان تحویل میشود.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره ون برای شمال لطفا از سایت ما دیدن کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد