مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

آهنگ جدید مسعود صادقلو به نام «بازیچه»

متن آهنگ مسعود صادقلو بازیچه

فکر نمی کردم پیشت


دلمو جا بذارم خنده های دکوریت


حرصمو در میارن


فکر نمی کردم منو


بازی بدی


تو راضی بشی که دور باشی ازم


کوه به کوه نمی رسه


ولی آدما به هم می رسن


دیدی آخر دلمو بازیچه ی تو کردم


بیخودی شهر و دارم


دنبال تو می گردمMusicdel | موزیکدل


دیدی آخر مستقیم زدی وسط قلبم


من از اون شب که تو رفتی


با یه دنیا قهرم


پر کشیدن آرزوهام


نموندی تو حال بدیام آدما جنسشون اینه


دست پری هستن باهات


دیدی آخر دلمو بازیچه ی تو کردم


بیخودی شهر و دارم


دنبال تو می گردم


دیدی آخر مستقیم زدی وسط قلبم


من از اون شب که تو رفتی


با یه دنیا قهرم

 آهنگ جدید مسعود صادقلو به نام «بازیچه»

تجهیزات تقویت کننده قدرت


برخی از نمونه‌های لوازم الکتریکی عبارتند از: چراغ‌ها، فن‌ها، موتورها، رایانه‌ها و لوازم الکتریکی. تجهیزات الکتریکی را می توان بر اساس سطح ولتاژ، توان، راندمان و طراحی به دسته های مختلفی تقسیم کرد. در زیر کلیدهای مدار مینیاتوری، قطع کننده مدار، اینورتر و فلز خالص را بررسی خواهیم کرد. با ما بمان

کلید مینیاتوری

قطع کننده مدار مینیاتوری (MCB) وسیله ای است که از مدارهای الکتریکی در برابر جریان بیش از حد یا شرایط اتصال کوتاه محافظت می کند. انواع کلیدهای مدار کوچک معمولاً تا 125 آمپر درجه بندی می شوند و می توانند به صورت اتوماتیک یا دستی کار کنند. این نوع تجهیزات الکتریکی نسبت به شیرها دارای مزایای زیادی مانند پاسخ سریع، شناسایی آسان مناطق آسیب دیده، بازیابی سریع منبع تغذیه و کنترل از راه دور می باشد. انواع کلیدهای کوچک بر دو اصل کار می کنند: حرارتی و الکترومغناطیسی.


انواع مختلف سوئیچ های احتراق کوچک از نوار غیر فلزی ساخته می شوند. دمنده با دریافت گرما و جریان اضافی باعث باز شدن کنتاکت می شود و به این ترتیب کار خود را در زنجیره کامل می کند.

سوئیچ های الکترومغناطیسی از آهنربای الکترومغناطیسی استفاده می کنند که وقتی جریان زیاد است، پیستون را فعال می کند و اهرمی را فشار می دهد که کنتاکت ها را باز می کند.

شکل 1

انواع کلیدهای مینیاتوری

انواع میکروسوئیچ به طور گسترده در شبکه های ولتاژ پایین برای کاربردهای مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده می شود.

انواع مختلفی از کلیدهای کوچک با توجه به خاموش شدن در محدوده جریان خطا وجود دارد. هر نوع به انرژی احتمالی نوسانات الکتریکی در تنظیمات مختلف و در یک بار انرژی مشخص پاسخ می دهد. چند نوع کلید کوچک وجود دارد: نوع A، B، C، D، K و Z. با این حال، سه نسخه مهم عبارتند از نوع B، نوع C و نوع D.

انواع کوچک 3-5 برابر امتیاز حرکت می کنند. این تجهیزات الکتریکی برای مصارف مسکونی و تجاری سبک مناسب است.

کلیدهای نوع C کوچک پنج تا ده برابر جریان نامی دارند و برای کاربردهای سنگین تجاری و صنعتی مناسب هستند.

سوئیچ های D مینیاتوری از ده تا بیست برابر جریان نامی حرکت می کنند و برای کاربردهای جریان بسیار بالا مناسب هستند.

علاوه بر این سه نوع، MCB های نوع A، K و Z نیز وجود دارند که در مقایسه با سوئیچ های نوع B، C و D کوچکتر، زمان عملکرد بسیار کوتاهی دارند. این نوع لوازم الکترونیکی بسیار حساس هستند و در مدت زمان کوتاهی بسیار سریع عمل می کنند و برای محافظت از وسایل حساس مانند دستگاه های نیمه هادی استفاده می شوند.

انواع سوئیچ های کوچکتر با دو تا سه برابر جریان نامی کار می کنند و Z مشابه انواع سوئیچ های کوچکتر است.

ترانسفورماتورهای کوچک نوع K بین هشت تا دوازده برابر جریان اندازه گیری شده حرکت می کنند و برای استفاده با بارهای موتور با جریان بالا مناسب هستند.

انواع مینیاتوری کلیدهای Z بین دو تا سه برابر جریان نامی کار می کنند و برای مدارهای الکترونیکی مناسب هستند.

کلید اتوماتیک

کلید اتوماتیک یا قطع کننده مدار اتوماتیک یک وسیله ایمنی الکتریکی است که از یک مدار الکتریکی در برابر آسیب های ناشی از برق اضافی مانند اتصال کوتاه یا اضافه بار محافظت می کند. مزیت تعویض خودکار نسبت به فیوز این است که می توان از آن دوباره استفاده کرد. همانطور که می دانید یک فیوز پس از انجام کار مدار خود می سوزد.

کلیدهای مدار بسته به سطح ولتاژ و روش قطع جریان، انواع مختلفی دارند. برای مدارهای ولتاژ پایین، مانند لوازم خانگی، معمولاً از قطع کننده مدار مینیاتوری (MCB) استفاده می شود.

پسر

مبدل

اینورتر وسیله ای است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند. برای تامین انرژی دستگاه هایی که نیاز به جریان متناوب دارند مانند لامپ ها، فن ها و یخچال ها مفید است. اینورتر همچنین می تواند برای اتصال منابع انرژی تجدیدپذیر مانند پنل های خورشیدی یا توربین های بادی به شبکه یا باتری ها استفاده شود.

بی متال چیست؟

رله اضافه بار حرارتی یا غیرفلزی یکی از وسایل الکتریکی است که از موتورهای الکتریکی در برابر آسیب های ناشی از قدرت، ولتاژ یا دمای بیش از حد محافظت می کند. با تشخیص گرمای تولید شده توسط موتور و قطع منبع تغذیه در صورت تجاوز از حد معین کار می کند.

رله های دو فلزی یا اضافه بار حرارتی از نوارهای دو فلزی تشکیل شده اند که هنگام گرم شدن خم می شوند، تماس را قطع می کنند و مدار را باز می کنند. نوار دو فلزی از دو فلز مختلف با ضرایب انبساط حرارتی متفاوت ساخته شده است، بنابراین هنگام گرم شدن با سرعت های متفاوتی منبسط می شوند.

اشباع

بسته به کاربرد و ترجیحات، این دستگاه های الکترونیکی را می توان به صورت دستی یا خودکار تنظیم کرد. رله‌های اضافه بار حرارتی با توجه به ویژگی‌های موتوری که از آن محافظت می‌کنند، مانند جریان بار کامل، چرخه کار و زمان حرارتی ثابت طراحی می‌شوند. همچنین می توان آن را با توجه به دمای محیط و شرایط مختلف عملکرد تنظیم کرد.رله حرارتی را می توان به صورت دستی یا فقط پس از خنک شدن تنظیم کرد:

با این حال، کسی باید برای شروع مجدد جنبش مداخله کند

تنظیم مجدد خودکار رله های اضافه بار حرارتی به طور خودکار هنگامی که دما کاهش می یابد، برق را بازیابی می کند.

رله های دو فلزی یا اضافه بار حرارتی اغلب در ترکیب با کنتاکتورها برای تشکیل یک محلول موتور فشرده و قابل اعتماد استفاده می شوند.

اخرین حرف

تجهیزات الکتریکی یک اصطلاح گسترده است که انواع تجهیزاتی را که از برق برای اهداف مختلف استفاده می کنند را در بر می گیرد. وسایل برقی در بسیاری از زمینه های زندگی مدرن و تکنولوژی ضروری هستند. فروشگاه آمپرال با آدرس اینترنتی آمپرال ارائه دهنده انواع لوازم برقی با کیفیت می باشد. آمپرال با تعهد زیادی به مشتریان یکی از بهترین فروشگاه های لوازم برقی است

مطالعه مقاله کامل: https://www.tejaratefarda.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%88%D8%A8-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-65/44669-%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D9%84

پرینت گرفتن از گوشی اندرویدی و آیفون

چاپ با موبایل اندروید و آیفون

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که بسیاری از اسناد، عکس ها و فایل های خود را در گوشی یا تبلت خود در فضای ابری نگهداری می کنید و می خواهید قابلیت چاپ با گوشی خود را در وای فای مشاهده کنید، این مقاله برای شما مناسب است. بیشتر. مواقعی که به یک نسخه چاپی از یک مقاله یا سند خاص نیاز دارید. این فایل سند می تواند عکس، رزومه یا سندی باشد که می خواهید در جایی بدهید یا برای سوابق خود نگه دارید.

خوشبختانه، مانند گذشته برای چاپ فایل ها نیازی به کامپیوتر ندارید. می توانید این کار را مستقیماً با تلفن هوشمند خود با اتصال تلفن به چاپگر از طریق Wi-Fi انجام دهید. فرقی نمی کند از محصولات اپل استفاده می کنید، آیفون یا آیپد یا گوشی ها و تبلت های اندرویدی، در این مقاله به نحوه اتصال این دو سیستم عامل پرداخته ایم. امیدواریم با مطالعه آن بتوانید اسناد موجود در دستگاه خود را به راحتی به فایل واقعی تبدیل کنید.

از تلفن یا تبلت اندرویدی خود پرینت بگیرید

روش های مختلفی برای چاپ فایل ها از دستگاه اندرویدی شما وجود دارد. نه تنها خود سیستم عامل اندروید در چاپ با کیفیت بالا پیشرفت زیادی کرده است. همچنین پرینترهای نسل جدید قابلیت ها و ویژگی های جدیدی برای انجام فرآیند چاپ از طریق شبکه Wi-Fi دارند. یکی از مطمئن‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای اتصال دستگاه‌های اندرویدی خود به چاپگرها از طریق برنامه Google Cloud Print و ویژگی خدمات چاپ پیش‌فرض است.

اتصال تلفن به چاپگر از طریق برنامه Google Cloud Print

Google Cloud Publishing فناوری است که به شما امکان می دهد فایل های خود را در هر کجا و در هر دستگاهی منتشر کنید. شاید بتوان این اپلیکیشن را بهترین روش چاپ در دستگاه های اندرویدی دانست. شما می توانید با ایجاد یک حساب کاربری گوگل از این قابلیت برای کپی فایل ها و اسناد خود به صورت یکپارچه استفاده کنید. فقط باید مطمئن شوید که دستگاه چاپگر شما از این ویژگی پشتیبانی می کند و به شما امکان چاپ با اتصال به دستگاه های هوشمند در فضای ابری را می دهد.

اساساً این برنامه در بسیاری از دستگاه های تلفن همراه با سیستم عامل اندروید وجود دارد. برای پیدا کردن آن، باید به بخش "تنظیمات" دستگاه خود بروید و کلمه "چاپ" را جستجو کنید. اگر Cloud Printing نصب شده باشد، این اپلیکیشن برای شما نمایش داده می شود

برای Google Cloud Print

اما اگر این گزینه را ندارید، کافی است به فروشگاه گوگل پلی بروید و این برنامه را دانلود کنید.

با استفاده از برنامه Google Cloud Print چاپگر را به تلفن خود اضافه کنید

برای استفاده از این فناوری ابتدا باید چاپگر مورد نظر خود را به برنامه اضافه کنید. مطمئن شوید که چاپگر شما روشن است؛ همچنین، تلفن و چاپگر اندرویدی شما باید به شبکه Wi-Fi متصل باشد.

دوباره وارد تنظیمات گوشی خود شده و عبارت print را جستجو کنید. روی گزینه Print که ظاهر می شود کلیک کنید. صفحه ای که باز می شود برنامه «Google Cloud Print» را نشان می دهد. در سمت راست بالای صفحه یک دکمه منو وجود دارد که ممکن است به صورت سه نقطه ظاهر شود. پس از فشردن این دکمه، گزینه «افزودن چاپگر» در بین گزینه های موجود ظاهر می شود.

چاپگر را به Google Cloud Print وصل کنید

سیستم چاپ ابری به طور خودکار چاپگرهای موجود در شبکه Wi-Fi شما را جستجو می کند. پس از یافتن چاپگر مورد نظر خود، انتخاب کنید تا آن را به چاپگرهای خود اضافه کنید. اکنون شما آماده هستید تا مجوز ورود فایل مورد نیاز را از طریق گوشی اندرویدی خود بدهید.

چگونه از تلفن اندرویدی خود با استفاده از فناوری چاپ ابری گوگل پرینت بگیرید

اکنون که چاپگر مورد نظر خود را با استفاده از فناوری چاپ ابری به گوشی اندرویدی خود اضافه کرده اید، می توانید به راحتی فایل مورد نظر خود را چاپ کنید. برای انجام این کار، با باز کردن فایل، عکس، ایمیل یا صفحه وب که می‌خواهید چاپ کنید، روی دکمه منو با سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و گزینه چاپ را انتخاب کنید.

با انجام این کار به طور خودکار به چاپگری که اضافه کرده اید متصل می شود. با این حال، اگر بیش از یک چاپگر اضافه کرده اید، روی دستگاه مورد نظر کلیک کنید. به این ترتیب می توانید تنظیمات مختلفی را برای چاپ سند خود اعمال کنید. این تنظیمات شامل تعداد کپی برای چاپ، اندازه کاغذ، رنگی یا سیاه و سفید و جهت صفحه است.

با Google Cloud Print از تلفن همراه خود چاپ کنید

در نهایت دستور print را وارد کنید تا فرآیند چاپ کامل شود.

گوشی اندروید خود را از طریق Wi-Fi با استفاده از برنامه خدمات چاپ پیش فرض به چاپگر متصل کنید.

سرویس چاپ پیش‌فرض به تلفن Android شما اجازه می‌دهد چاپگرها را در شبکه Wi-Fi شما کشف کند. به همین دلیل لازم است به یک شبکه وای فای متصل شوید تا از بروز هرگونه خطا در طول فرآیند جلوگیری شود. اگر با خطا مواجه شدید یا نمی توانید چاپ کنید، ابتدا مطمئن شوید که گوشی هوشمند شما به شبکه WiFi صحیح متصل است. زیرا گاهی اوقات دستگاه ها می توانند برای یافتن سیگنال قوی به شبکه دیگری متصل شوند.

با استفاده از سرویس پیش‌فرض در تلفن Android خود چاپگر اضافه کنید

برای اتصال گوشی اندرویدی خود به چاپگر از طریق سرویس پیش فرض، باید به قسمت «تنظیمات» تلفن همراه خود بروید. پس از جستجوی کلمه “Print” بر روی گزینه “Print” کلیک کنید. برای نمایش لیستی از چاپگرهای موجود در این شبکه، سرویس چاپگر پیش فرض را انتخاب و فعال کنید. سپس یکی از این ابزارها را انتخاب کنید.

سرویس چاپگر پیش‌فرض در گوشی اندروید

اگر چاپگر شما در دسترس نیست، به قسمت تنظیمات برگردید و این بار به جای غیرفعال کردن سرویس، روی گزینه «افزودن سرویس» کلیک کنید. با ورود به گوگل پلی، نام چاپگر را وارد کرده و اپلیکیشن مربوطه را دانلود کنید. نرم افزار ویژه طراحی شده توسط ویراستاران، اتصال آنها را به دستگاه های مختلف آسان کرده است.

خدمات چاپ اندروید را اضافه کنید

توجه داشته باشید که امکان اضافه کردن چاپگر دستی نیز وجود دارد. برای انجام این کار، کافی است وارد Default Printer Service شده، از سمت راست بالا، "Add Printer by IP Address" و "Add Printer" را انتخاب کنید و در کادر مربوطه "IP" را وارد کنید. با کلیک بر روی "افزودن"، نام دستگاه خود را در لیست ارائه شده مشاهده خواهید کرد.

افزودن چاپگر با آدرس IP به تلفن اندرویدی

نحوه پرینت از تلفن اندرویدی با استفاده از سرویس چاپگر پیش فرض

اکنون که چاپگر شما برای فرآیند چاپ آماده است، می توانید اسناد مورد نیاز خود را چاپ کنید. فایل خود را انتخاب کنید و روی منوی سه نقطه کلیک کنید. پس از انتخاب چاپگر خود، با کلیک بر روی دکمه “Print” با صفحه تنظیمات روبرو خواهید شد. برخی از ویژگی هایی که می توانید تغییر دهید عبارتند از: تعداد کپی های مورد نیاز، اندازه کاغذ، جهت، سبک رنگ، گزینه های چاپ دو طرفه یا یک طرفه، و انتخاب صفحه. پس از بررسی سند، می توانید دستور چاپ را صادر کنید.

با محصولات آیفون یا اپل چاپ کنید

Apple AirPrint یک برنامه برای دستگاه های iOS است. این برنامه امکان چاپ اسناد با کیفیت بالا با آیفون را فراهم می کند. عملکرد این برنامه در اکثر نسخه های آیفون مشابه است که استفاده از نرم افزار را برای کاربران آن آسان می کند.

اگر قصد خرید چاپگر و استفاده از پلتفرم iOS را دارید، باید چاپگری تهیه کنید که از Apple AirPrint پشتیبانی کند. به طور کلی، می توانید با نگاه کردن به لوگوی روی بسته بندی دستگاه، لوگوی نرم افزار را تأیید کنید.

Apple AirPrint

برای چاپ یک سند با استفاده از برنامه AirPrint در آیفون، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- مطمئن شوید که چاپگر و آیفون شما به شبکه وای فای متصل هستند.

2- چاپگر خود را انتخاب کنید. برنامه‌هایی مانند Mail، Safari و Evernote از AirPrint پشتیبانی می‌کنند. با بازکردن آنها می توانید ارتباط آیفون و چاپگر را بررسی کرده و در نهایت چاپگر مورد نظر را انتخاب کنید.

اکثر برنامه ها نماد اشتراک گذاری دارند، روی آن کلیک کنید و "Print" را انتخاب کنید و نام چاپگر ظاهر شود. اگر برای اولین بار از این ویژگی استفاده می کنید، باید یک چاپگر دارای AirPrint را از لیست دستگاه های موجود در بالای صفحه انتخاب کنید و این دستگاه را به عنوان پیش فرض برای استفاده در آینده نگه دارید.

نماد اشتراک گذاری آیفون

اگر نمی توانید چاپگری را پیدا کنید، گزینه "انتخاب چاپگر" را انتخاب کنید، به آیفون اجازه دهید چاپگر نزدیک خود را جستجو کند و دستگاه مورد نظر خود را پیدا کند.

انتخاب پرینتر در آیفون

3- تنظیمات لازم برای چاپ را انجام دهید. تعداد صفحات مورد نیاز، حالت رنگ و انتخاب صفحات مورد نظر از مواردی است که می توانید با توجه به اولویت خود از آنها استفاده کنید.

تنظیمات پرینت آیفون

4- در نهایت روی “Print” در سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید تا سند شما چاپ شود.

اخرین حرف

قابلیت اتصال تلفن همراه به چاپگر می تواند بسیاری از کارهای روزانه ما را آسان کند زیرا برای چاپ اسناد و تصاویر نیازی به انتقال اطلاعات به کامپیوتر نداریم امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله پاسخگوی سوالات شما در مورد چاپ از اندروید و آیفون با وای فای باشد. اگر به دنبال چاپگر باکیفیت و حرفه ای هستید به سایت منطقه آوای فرهنگ مراجعه کنید. تیم ما برای انتخاب بهترین و پیشرفته ترین چاپگر در کنار شما خواهد بود

مطالعه از منبع: پرینت گرفتن با گوشی موبایل