مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

کمبود پرستار و لغو مرخصی کادر درمان در خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه برای کنترل بحران در خوزستان به اقدامات بیشتری نیاز است، گفت: با توجه به اینکه بار مراجعه به بیمارستان‌ها زیاد است، بخش‌های ویژه‌ای ایجاد و همه ظرفیت‌های خالی دانشگاه علوم پزشکی را به کار برده‌ایم.
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در پایان نشست قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد استانی مدیریت کرونا که شامگاه جمعه (۱۵ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: همچنان بار مراجعه به بیمارستان‌ها بالا است؛ روز گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار به بیمارستان‌ها و ۴ هزار نفر به مراکز منتخب بهداشتی مراجعه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به اینکه بار مراجعه به بیمارستان‌ها زیاد است، بخش‌های ویژه‌ای ایجاد و همه ظرفیت‌های خالی دانشگاه علوم پزشکی را به کار برده‌ایم. همه مرخصی‌های پرسنل دانشگاه لغو شده است و پرسنل با تمام وجود، در حال ارائه خدمت هستند. کمبود‌های کوچک را با ایجاد ظرفیت رفع کرده‌ایم و امیدواریم در خصوص کمبود پرستار مشکلی پیش نیاید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: طرح شهید سلیمانی و بیماریابی و رهگیری بیماران نیز با جدیت در حال انجام است.

ابول‌نژادیان بیان کرد: روز گذشته ۱۵ هزار و ۲۰۰ تست در استان خوزستان انجام شده است؛ ۱۱ برابر مواردی که در خوزستان بستری شده‌اند، بیماران شناسایی‌شده سرپایی هستند.

وی تصریح کرد: همچنان در وضعیتی قرار داریم که نیاز به همکاری و همراهی مردم داریم. برای کنترل بحران در خوزستان به اقدامات بیشتری نیاز است.

واکنش‌تخت‌روانچی‌به‌اتهام‌زنی‌اسرائیل‌درمورد‌انفجار‌کشتی

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، ادعای رژیم صهیونیستی درباره حمله به کشتی آن رژیم در خلیج عمان را بی‌اساس خواند و به جهان نسبت به عواقب اقدام مبتنی بر اشتباه محاسباتی اسرائیل هشدار داد.

                                                   واکنش‌تخت‌روانچی‌به‌اتهام‌زنی‌اسرائیل‌درمورد‌انفجار‌کشتی
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مجید تخت‌روانچی روز جمعه با ارسال نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد، اتهام اسرائیل را مبنی بر اینکه ایران عامل حمله اخیر به کشتی اسرائیلی در خلیج عمان بوده است، بی اساس خواند و آن را رد کرد.

وی تاکید کرد: ویژگی‌های این حمله نشان می‌دهد که توسط بازیگرانی انجام شده است که سیاست‌های شرورانه و اهداف نامشروع خود را تعقیب می‌کنند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اظهار کرد: هدف اسرائیل از ایراد اتهام به ایران، تلاشی برای مظلوم نمایی و منحرف کردن اذهان از جنایات اسرائیل در منطقه است.

تخت‌روانچی تصریح کرد: دنیا باید نسبت به این واقعیت هشیار باشد و با مسئول شناختن اسرائیل به خاطر ماجراجویی‌های نظامی‌اش به آن یادآوری کند که مسئول عواقب هرگونه اقدام مبتنی بر اشتباه محاسباتی خود خواهد بود.

مرکز آمار ایران اعلام کرد؛ رشد اقتصادی ۹ ماهه امسال بدون نفت به ۰.۲ درصد رسید

مرکز آمار ایران اعلام کرد: رشد اقتصادی کشور در فصل پاییز با نفت به مثبت ۰،۸ درصد و بدون نفت به مثبت ۰.۲ درصد رسید.

بر اساس آخرین اطلاعات و محاسبات صورت گرفته در فصل پاییز، رشد گروه کشاورزی به مثبت ۵.۵ درصد، گروه صنایع و معادن به مثبت ۳.۷ و گروه خدمات به منفی ۱.۸ رسیده است.

محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ۱۳۹۰ در نه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به رقم ۵۲۳۱ هزار میلیارد ریال با نفت و ۴۵۴۶ هزار میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده است، در حالی که رقم مذکور در مدت مشابه سال قبل با نفت ۵۲۹۵ هزار میلیارد ریال و بدون نفت ۴۵۹۳ هزار میلیارد ریال بوده که نشان از رشد ۱،۲- درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و ۱- درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در نه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ دارد.

نتایج مذکور حاکی از آن است که در نه ماهه امسال، رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی ۳، گروه صنایع و معادن ۰،۸ و گروه خدمات ۳.۳- درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد داشته است.

انتهای پیام/