مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

آهنگ جدید ایوان بند به نام «عشق اساطیری»

متن آهنگ عشق اساطیری ایوان بند

کی میگه عشق من به تو اساطیری نیست!♫!
کی میگه دیوونت واسه تو زنجیری نیست!♫!
واسه رسیدن بهت میگذرم از هر چیزی!♫!
موهاتو که دورت حلقه حلقه میریزی!♫!
برکه ی چشماتون چندتا خزر دارن که!♫!
همه ی دریاها بهت نظر دارن که!♫!
گیرم که یک دنیا به تو حواسش پرته!♫!
هرکی مثل من برات بمیره شرطه!♫!
جونم واست در میره حالم عشقه واگیره!♫!
دیوونم در بندم کن که چاره ی من فقط زنجیره!♫!Musicdel | موزیکدل

انتخاب درست استراتژی خرید فالوور اینستاگرام


در این هایلایت باید عکس و ویدیو از رضایت مشتریان قرار دهید. به علاوه اینکه خدمات این سایت به گونه ای خوب بوده اند که مشتریان علاوه بر جذب شدن رضایت خوبی هم داشته و برای دفعات دیگری هم از خدمات این سایت استفاده کرده اند. تیم پشتیبانی پارس اینستاگرام آماده پاسخگویی آنلاین 24 ساعته واتساپ و ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی است. الا با این برنامه (ربات فالور بگیرو لایک بگیر و کامنت بگیر) و آموزش مربوط با اون که برای شما آماده کردیم روشی رو بهتون یاد میدیم که برنامه فالوئر بگیر رو دور بزنید و بدون اینکه تعداد فالوینگ های (Following ) شما زیاد بشه , فالوور های خودتون رو افزایش بدید . ضرب المثلی هست که میگوید وقتی میتوان لقمه را مستقیم داخل دهان گذاشت ، لازم نیست ان را دور سرتان بچرخانید. داخل کپشن هم از هشتگها استفاده کنید همچنین کپشن را طوری بنویسید که مخاطب را به چالش بکشید؛ مثلا، از او سوال بپرسید تا او تحریک شود که برای شما کامنت بگذارد. درست است که تبلیغات در پیجهای پربازدید تأثیر مطلوبی در روند افزایش فالوور اینستاگرام بگذارد. مسابقاتی که از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام برگزار می شود اگر هدفمند و برنامه ریزی شده انجام شود می تواند بر روی افزایش فالوور اینستاگرام تاثیر زیادی بگذارد. افزایش فالوور اینستاگرام کار سختی نیست و میتوانید با پرداخت هزینه از روشهایی مانند تبلیغات مناسب و برگزاری مسابقات متنوع استفاده کنید. به این موضوع توجه داشتید حتما بعد از خرید فالوور در پیج خود فعالیت کنید، تا مورد توجه کاربران قرار بگیرید. در ایران هم بعد از فیلتر شدن تلگرام این شبکه اجتماعی محبوبیت زیادی تری نسبت به قبل پیدا کرده است. در غیر این صورت حتی تبلیغ هم باعث افزایش فالوور اینستاگرام برای شما نخواهد شد. در نتیجه فالوور ها افزایش پیدا خواهد کرد. برخی از روشهایی که باعث افزایش تعداد فالوور اینستاگرام شما میشوند مانند تبلیغات و برگزاری مسابقات به بودجههای متفاوتی بنا به نیاز و توان شما احتیاج دارند.

به طوری که فالوور هایی که از این سایت می خرید، ریزش بسیار کمی دارند یا اصلا ریزش ندارند. اینستاگرام تنها شبکه مجازی میباشد که وجود فالورر و طرفدار زیاد میتواند باعث شود تا پیج مربوطه به منبع درآمد عالی و شهرت برسد، در حال حاضر افراد برای جذب مخاطب راههای مختلفی را امتحان کرده اند که هر کدام به نوبه خود مزیت و سختی دارند اما در میان آنها استفاده از ربات افزایش فالوور رایگان توانسته است بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص بدهد، البته قابل ذکر است که این ربات ها همیشه فعالیت صحیحی ندارند و اصولا فالوور فیک را ارائه میدهند و در نتیجه عملکردی مناسبی و درستی ندارد به همین دلیل بهترین انتخاب خرید فالوور میباشد که راهی مطمئن است و هیچ گونه خطایی در آن وجود ندارد، اگر از سایت یا فروشگاه معتبری خرید خود را انجام دهید. با استفاده از قسمتهای گوناگونی که در پیجهای اینستاگرام وجود دارد میتوانید با فالوورهای خود تعامل بیشتری داشته باشید. پستهایی که در اینستاگرام میگذارید باید جذاب و باکیفیت باشند. به بیان بهتر باید بگوییم که کپشنی که در آن متن کوتاه و خلاصهای وجود داشته باشد که در همان چند خط، مخاطب بتواند منظور و هدف را به درستی درک کند و متن برایش جذاب باشد، کپشنی مناسب است. پیج های زیادی در اینستاگرام وجود دارد که محبوب بالایی دارند و برای خود اسم و رسمی به هم زدند. مردم به دیدن و شنیدن محتوا بیشتر از خواندن آن علاقه دارند و در صورتی که به درستی این کار را انجام دهید، افراد بسیاری به سراغ پیج شما خواهند آمد. نیمار جونیور که بیشتر با نام نیمار شناخته می شود بازیکن برزیلی است که در حال حاضر در باشگاه پاریسن ژرمن توپ می زند و سومین فوتبالیست پرطرفدار در اینستاگرام است. او در حال حاضر مهاجم باشگاه پاری سن ژرمن است.

حال اگر کار هشتگ زدن را به خوبی انجام ندهید، از هشتگهای اشتباه و بیربط به موضوع استفاده کنید، نه تنها فالوورهای شما زیاد نمیشوند بلکه ممکن است در بلندمدت با ریزش فالوور هم مواجه شوید. با این کار به احتمال زیاد خیلی از بازدید کنندگان اینستاگرام، جزو فالوور شما در این شبکه اجتماعی محبوب می شوند. در ادامه می خواهیم به اهمیت خرید فالوور ایرانی و واقعی از این سایت و البته معرفی خدمات دیگر آن اشاره کنیم. برای کاربران، تعداد فالوور ها و لایک های پست های یک پیج اهمیت زیادی دارد و اولین چیزی که در مورد آن در نظر می گیرند، تعداد فالوور هاست. بسیاری از صفحات اینستاگرام که توانسته اند در مبحث افزایش فالوور اینستاگرام موفق شوند و دنبال کنندگان زیادی دارند (به عنوان مثال بالای صد هزار ممبر) از راه تبلیغات درآمد میلیونی و حتی چند صد میلیونی در ماه برای خود رقم زده اند. اما احتمالا یکی از مسائلی که ذهن شما را به خود مشغول کرده این است که " چرا پیج من در حد انتظارم موفق نیست؟ ". چرا که این بازدهی تا حد زیادی به نوع محتوایی که در پیج شما منتشر می شود بستگی داشته و این که عملکرد شما نسبت به تولید محتوا و تعامل تان با دیگر کاربرها به چه شکلی است نیز تاثیر مستقیم در این زمینه دارد. بیش از حد خشک بودن و رسمی بودن در فضای مجازی خوب نیست. در خصوص ترتیب فالوورهای اینستاگرام چندین نکته وجود دارد که گفتن آنها خالی از لطف نیست و باید بدانید. مسابقات میتواند به دلیل وجود جوایز برای کاربران جذاب باشد. به خاطر داشته باشید که کار به شیوه درست و با رعایت نکات مهم میتواند منجر به افزایش فالوور اینستاگرام شود. نه تنها برای افزایش فالوور اینستاگرام به روشهای ارگانیک، بلکه به صورت کلی باید به کامل بودن پروفایل توجه داشته باشید.

و برعکس در صورتیکه صفحه ای فالوور های میلیونی داشته باشد خواه ناخواه خیلی از افراد بدون توجه به محتوای پیج و فقط به دلیل داشتن تعداد دنبال کنندکان زیاد، آن پیج آن را دنبال می کنند. سپس با استفاده از یک نمایه و تصویر جذاب در صفحه خود کاربران را ترغیب کنید تا از پیج اینستاگرام شما بازدید کنند و به فالوور های شما بپیوندند. تعداد لایک و کامنت کم از معایب بزرگ خرید فالوور اینستاگرام می باشد. معایب استفاده از این رباتها چیست؟ در مورد مزایا و معایب خرید فالوور اینستاگرام به طور کامل توضیح داده ام. به همین دلیل با دقت به این نکته ساده میتوانید افزایش فالوور اینستاگرام بیشتری را تجربه کنید. به همین دلیل برخی افراد اقدام به افزایش فالوور، چه به صورت رایگان و چه غیر رایگان می کنند. در این زمان احتمال این که افراد بیشتری پیج شما را فالوو کنند بیشتر است. هر چقدر تلاش کنید افراد بیشتری را با کسب و کارتان آشنا کنید قطعا درآمد شما هم روز به روز بیشتر خواهد شد. یک کار دیگر هم میتوانید بکنید؛ برای اینکه دردسر تبلیغات و هدر رفتن هزینه را نداشته باشید، میتوانید برای پیجتان یک ادمین تبلیغات استخدام کنید که صفر تا صد کار را حرفهای انجام میدهد. برای این کار تصاویر پیج های اینستاگرام دیگر را که دارای بازدید و لایک زیاد هستند را در صفحه خود به اشتراک بگذارید. اگر به دنبال افرایش واقعی فالوور خود هستید در زیر 21 متد از بهترین روشهای افزایش فالوورهای اینستاگرام را برای شما گفته ام که در مدت کمی می توانید دنبال کنند های خود را خیلی سریع زیاد کنید. در نتیجه اگر به فکر راه اندازی و یا ارتقای پیج خود در اینستاگرام هستید، سایت دکتر فالوور کمک می کند تا گام های رشد پیج را سریع و اصولی بردارید.

یا حداقل به میزان مناسبی فالوور حذف نخواهید کرد. به خاطر داشته باشید که کامل بودن پروفایل و داشتن اکانت کاری (بیزینس) میتواند در روند افزایش فالوور اینستاگرام شما نقش پررنگی داشته باشد. اگر می خواهید به صورت حرفه ای دنبال کنندگان خود را در شبکه اجتماعی اینستاگرام افزایش دهید باید به گروه های مشارکتی بپیوندید. حتی اگر نمی خواهید از ابزارهای تحلیلی استفاده کنید می توانید مستقیماً با مدیران و ادمین های این صفحات صحبت کرده و از آن ها بخواهید تا تجربیات شان را با شما در میان بگذارند. این کار برای بسیاری از مردم جذاب است و باعث می شود بسیاری از مخاطبان اینستاگرامی که شما را نمی شناسند به صفحه شما وارد شوند. البته به خاطر داشته باشید که علاوه بر فالوور واقعی میتوانید فالوور فیک و غیرواقعی نیز بخرید اما خرید فالوورهای فیک به پیجتان ضربههای شدیدی وارد میکند و باعث میشود تا دیگر نتوانید به اهداف مورد نظر خود برسید. تعامل بیشتر با فالوورها علاوه بر این که باعث میشود تا فالوورها بیشتر به پیج شما علاقهمند شوند، باعث میشود در قسمت اکسپلور افراد بیشتری وارد شوید. تبلیغ مناسب میتواند توجه مخاطبان را جلب کند، به جذب مشتری بیشتر منجر شود و در نهایت، درآمد را افزایش دهد؛ ولی شاید بپرسید که تبلیغ خود را به کدام پیج بسپاریم؟ پاسخ این سؤال به نوع کسبوکار و هدف شما بستگی دارد؛ بنابراین ما بهترین پیجهای را در حوزههای مختلف بررسی کردهایم. بسیاری از مخاطبان به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام خود هستند تا از این طریق کسب و کار پر رونقی برای خود راه بیاندازند. پس پیشنهاد میکنیم برای افزایش فالوور اینستاگرام مطلب هشتگ پربازدید چیست و چگونه باید آنها را پیدا کرد؟ شما از چه روشهایی برای افزایش فالوور اینستاگرام خود استفاده کردهاید؟

سلام، من از فالوور بالا خرید کردم، اما برای ایفون کار نمیکرد، پول من رو پس ندادن که هیچ، خیلی هم رفتار زشتی داشتن! با ساختن یک تیم کوچک و همکار در اینستاگرام میتوانید در کنار هم به راحتی پیشرفت کنید و به اهداف خود نزدیکتر شوید. به راحتی متوجه می شوید چه ساعاتی دنبال کنندگان شما رشد بیشتری داشته است. اینستاگرام ابزاری به نام lnsight را در اختیار کاربران تجاری خود می گذارد که با استفاده از این ابزار به راحتی می توانید متوجه این شوید که تا چه حدودی محتوایی که تولید می کنید برای کاربرانتان جذاب است یا خیر! شما با تهیه یک فیلم کوتاه درباره دیجی فالوور و انتشار آن به صورت استوری می توانید تعداد بسیار زیادی لایک از این سایت به صورت رایگان دریافت کنید که البته بایستی در استوری خود، پیج دیجی فالوور را هم تگ کنید تا صاحبان این سایت متوجه شوند که درباره آن ها یک استوری منتشر کرده اید . اما این نکته هم بسیار مهم است که ارائهدهنده خدمات قابلیت جبران ریزش فالوور را ارائه دهد. نکته اینجاست که میزان تعامل هر پست و محتوای شما، نقش مهمی در دیده شدن پست چه در اکسپلور و چه در هشتگها و فید دارد. در این میان، هیچگونه کلکی در کار نیست و فروشگاهها میتوانند به میزان دلخواه شما، فالوور واقعی اینستاگرام به پیج شما واریز کنند. پیجهای مشابه با کمک یکدیگر میتوانند با استفاده از روشهای متفاوتی مانند تبلیغات رایگان برای یکدیگر، تعامل با یکدیگر و استفاده از ایدههای یکدیگر برای ایجاد و ساخت پستهای جذابتر و موارد مشابه دیگر به هم کمک کنند تا سریعتر پیشرفت کنند. افرادی که در حوزه فروش و ارائه خدمات فعالیت دارند، میتوانند از اینستاگرام برای افزایش درآمد استفاده کنند و با انتشار مطالب جذاب و جذب فالوور این روند صعودی را ادامه بدهند.

یکی از راههای جذاب و تأثیرگذار در افزایش تعداد فالوور، استفاده از لایو و استوری است. برخی تنظیمات و قابلیتهای اینستاگرام میتواند در روند افزایش فالوور تأثیرگذار باشد. لایو از دیگر قابلیتهای اینستاگرام است که میتواند در جهت افزایش فالوور اینستاگرام از آن استفاده کرد. با استفاده از باکس نظرسنجی در قسمت استوری میتواند تعامل بیشتری با مخاطب داشته باشید. کدام امنیت بیشتری دارد؟ در این مقاله به صورت کامل به بررسی ده تا از بهترین دوره های اینستاگرام در ایران پرداخته ایم و مدرس های هر کدام را معرفی کردیم. برای اینکه بتوانید بهترین زمان ارسال پست های خود را بفهمید هر 12 ساعت سه پست در پیج خود قرار دهید. می توانید در زیر پست این صفحات نظرات ارزشمندی بنویسید و یا اینکه به سوالات کاربران پاسخ دهید و از این طریق با مخاطبان هدف خود به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید. با شما یا برندتان به خوبی ارتباط برقرار می کند. در قسمت وب سایت هم اگر سایت و یا وبلاگی دارید آدرس آن را قراد دهید. گاهی اوقات برای خود ما هم پیش آمده که حتی رغبت نمی کنیم محتواهای آن پیج با فالوور کمتر را ببینیم یا بخوانیم. رایجترین مسابقاتی که این روزها برگزار میشود به این شیوه است که سؤال یا سؤالاتی پرسیده میشود و مخاطبان علاوه بر جواب دادن باید پیج را فالوو کنند و حتی ممکن است از آنها خواسته شود یک یا چند دوست خود را در زیر پست مشخص شده منشن کنند. از مهمترین روشهایی که میتوانید توسط استوری میزان فالوورهای خود را افزایش دهید به شرح زیر است. دوستان من برای افزایش فالوور از یه سایتی به اسم دیجی فالوور استفاده میکنم آیا تجریه کار باهاشو دارید کیفیت فالوور هاش چطوره ؟ جذب فالوور از طریق پاپ آپ و نوتیفیکیشن: در این روش ادعا میشه که از طریق یکسری اپلیکیشن پرطرفدار حجم زیادی نوتیفیکیشن ارسال میشه روی گوشی کاربران و کسانی که این اپلیکیشن ها رو نصب کردن تبلیغ نوتیفیکیشن که در مورد پیج شماست رو میبینن و وارد پیج شما میشن و فالوتون میکنند!

البته برای رفع این مشکل کسانی که از این روش استفاده می کنند لایک هم خریداری می کنند تا به مرور زمان فالوور های خود را افزایش دهند. اگر شما هم همچون بسیاری از کاربران اینستاگرام دنبال افزایش فالوور واقعی اینستاگرام هستید و برای انجام این کار از نرم افزارهای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده می کنید بهتر است این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. در این میان ، افراد علاقمند وارد صفحه شما شده و با فالو کردن صفحه شما باعث افزایش فالوور صفحه شما می شوند. حتماً تبلیغات را در زمانی انجام دهید که بتوانید بیشتری میزان افزایش فالوور اینستاگرام را جذب کنید. با استفاده از این قابلیت میتوانید با انجام چند راهکار ساده، افزایش فالوور اینستاگرام را تجربه کنید. درصورتیکه تصمیم جدید دارید که ممبر های شما به سرعت افزایش یابد باید کاری کنید تا صفحه اینستاگرام شما در معرض دید همگان قرار گیرد. این کار باعث می شود کاربر تشویق به بازدید از صفحه شما شود و به افزایش فالوور اینستاگرام شما کمک کرده و افزایشی چشمگیر در این مورد را تجربه کنید. پس به صورت طبیعی و بدون زیاده روی این کار را انجام دهید و بدون تغییر دادن تصاویر توضیحات خود را به آن اضافه کنید مطمئن باشید این را هم جزو بهترین راه های افزایش اعتبار صفحه اینستاگرام شما می باشد و از این طریق فالوورهای شما افزایشی خیره کننده در این شبکه اجتماعی خواهد داشت. اگر شما قصد دارید تا بتوانید از ترفندهای استوری اینستاگرام بهترین بهره را ببرید همراه ما باشید تا مهمترین نکات برای موفقیت در استوری های اینستاگرام را به شما آموزش دهیم. ما تلاش می کنیم این کار را انجام دهیم. متاسفانه به دلیل اینکه سایت های قدیمی زودتر فعالیت خود را در زمینه فروش خدمات مجازی شروع کرده اند قیمت هایی را برای فروش فالوور انتخاب کرده اند که فکر می کنیم قیمت های واقعی فالوور ها می باشد .

برای همین همواره پیشنهاد می کنیم از هر ربات اینستاگرامی استفاده نکنید و به هر سایت ربات اینستاگرامی اطمینان نکنید به خصوص سایت های خارجی ارائه دهنده سرویس ربات اینستاگرام که اکثریت آنها امن نیستند. پس از پایان فیلم می توانید آن را برای مدتی در دسترس قرار دهید و یادتان باشد فیلم های لایو مورد توجه بسیاری از کاربران می باشد و باعث می شود از این راه بسیاری از مخاطبان اینستاگرام شما را دنبال کنند. همچنین این کار باعث میشود تا مخاطبین دیگر نتوانند به شما اعتماد کنند و پیج شما را آنفالو کنند. وقتی که این افراد با وارد پیج شما می شوند ابتدا با بازدید از پیج شما و محتواهایی که در آن به اشتراک می گذارید پیج شما بررسی می کنند و اگر خوششان نیاید می توانند از آن پیج شما را بیرون شوند. ابتدا وارد نرم افزار استخراج فالوور اینستاگرام شوید. تبلیغات در صفحاتی که فالوور زیادی دارند به سرعت مخاطبان مورد نظر شما را به صفحه اینستاگرام شما هدایت می کند. آمار حاصل از برخی تحقیقات و نظرسنجیها نشان میدهد که بیش از 80 درصد کاربران اینستاگرام دوست دارند که لایو یک موضوع را تماشا کنند تا این که به خواندن پستهای مربوط به همان موضوع مشغول باشند. تحقیقات نیز نشان داده است که استفاده کردن از 4 الی 10 هشتگ در پست می تواند بیشتر موجب افزایش بازدید و فالوور شما از طریق هشتگ شود. بیشتر افرادی که بهتازگی کسبوکار خود را در اینستاگرام راهاندازی میکنند؛ با مشکلات و چالشهای مختلفی روبرو میشوند.

یک اشتباه مرگبار در بافت تاریخی یزد کشف شد و چگونه از آن اجتناب کنیم


مدرسه چهارباغ در نبش خیابان آمادگاه و چهارباغ قرار دارد. ازاره محراب، به ارتفاع ۱/۳۰ متر، از سنگ مرمر است و نبش دیوار داخلی و خارجی محراب با کاشیپیچ فیروزهای پوشیده شدهاست. مرکز خرید ارکیده با طراحی داخلی بسیار لوکس، بیش از ۲۰۰ واحد تجاری فعال و برندهای بسیار معروف از بهترین و محبوبترین مراکز خرید اصفهان به شمار میرود. مرکز خرید سیتی سنتر اصفهان با نمای ظاهری زیبا و طراحی داخلی بسیار لوکس، کمی دور از شهر قرار دارد؛ اما با تنوع و کیفیت مناسب کالاها از بهترین مراکز خرید اصفهان به شمار میرود. این مرکز خرید نسبت به دیگر مراکز خرید اصفهان چندان بزرگ نیست؛ اما تمام کالاهای برندهای داخلی و خارجی آن از تنوع و کیفیت مناسبی برخوردار است. سبک معماری در دوره صفویه برپایه نمایش اقتدار امپراتوری از یک حکومت اسلامی است، که با قرار دادن بناهای خاص در مرکز شهرها بهخصوص پایتخت سعی در جلب توجه بیشتر و بزرگتر جلوه دادن نمایههای مذهبی و سلطنتی داشتهاند.با تحولاتی که در زمان پهلوی مبنی بر ساخت جادهها و خیابانها در اطراف میدان صورت گرفت دسترسی سواره را نیز به میدان نقش جهان افزود. این بازار، راهروها و دالانهای متعددی را شامل میشود که انواع صنایع دستی اصفهان، اشیای عتیقه، پارچه و فرشهای گرانقیمت در آن به فروش میرسد؛ حتی اجناس آن به کشورهای خارجی نیز صادر میشود.در بازار قیصریه حجرههایی وجود دارد که حدود ۴۰۰ سال است که یک کالای خاص را عرضه میکنند. غرفه های اصلی در یک ردیف عمودی سه طبقه و مرتفع در وسط غرفه های دیگر دیده می شوند. در میان تمام آثار تاریخی و گرانبهایی که در اصفهان باشکوه دیده میشود، میدان نقش جهان از اهمیت ویژه ایی برخوردار است.

پروژه باغ کتاب تهران - گروه صنعتی بوذرجمهر این نکته را هم بهخاطر داشته باشید که زیباییهای یزد نه فقط در جاذبههای تاریخی و طبیعی بلکه در تمام کوچه و پسکوچهها و فرهنگ اصیلی است که در تمام آن جریان دارد. 1994)، ارزش میراثی را مطلوبیت ناشی از آگاهی اشخاص در نگهداری دارایی­های منبع طبیعی برای نسل­های آینده تعریف می­کند. منبع عکس: seeiran.ir، عکاس: نامشخص«بازار هنر» از بازارهای سنتی اصفهان است که از دوره صفویه تا امروز، بازار طلافروشهای شهر اصفهان به شمار میرود. منبع عکس: isfahancitycenter.com، عکاس: نامشخص«مرکز خرید سیتی سنتر» یکی از مشهورترین و بزرگترین مراکز خرید اصفهان است که هفت طبقه دارد. منبع عکس: utravs.com، عکاس: نامشخص«مرکز خرید جلفا» از مشهورترین مراکز خرید اصفهان به شمار میرود که در منطقه جلفا و در نزدیکی کلیسای وانک قرار دارد. منبع عکس: seeiran.ir، عکاس: نامشخص«بازار نقش جهان» از مشهورترین مراکز خرید و بازارهای سنتی اصفهان است که بهعنوان بخشی از منظر «میدان نقش جهان» در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.قدمت میدان نقش جهان به دوره صفویه بازمیگردد؛ اما در دوره سلطنت رضاخان بازسازی حجرههای اطراف میدان، باعث تجدید حیات این بازار شد. و در اردیبهشت ۱۳۵۸ به شماره ۱۱۵ جزء نخستین آثار ایرانی بود که بهعنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسید. امسال نیز نخل حسینیه بعث (شاه طهماسب) مرمت خواهد شد چراکه بیش از ۳۰۰ سال عمر دارد و سال آینده نیز نخل برداری آن در همان مکان انجام خواهد شد. ۱- گویش نواحی شرقی استان همچون شهرستانهای نائین و مناطق شرق شهرستان اصفهان (شامل شهرستانهای کوهپایه، جرقویه، ورزنه، رودشت، جلگهٔ رودشت غربی) نطنز، اردستان، گزبرخوار, خوانسار و وانشان گلپایگان که به گویش ورزنه ای یا همان فارسی پهلوی یا تاتی معروف است و تا حدودی شبیه به مردم یزد و زرتشتیان یزد است. بر اساس سرشماری پستانداران در سال ۱۳۹۴ جمعیت ۳ گونه کل و بز، قوچ و میش و آهوی ایرانی در مناطق چهارگانه استان بالغ بر ۲۵۰۰۰ رأس گزارش شدهاست.

بر اساس کاوشهای باستانشناسی میتوان دریافت که معماری ایران به حدود هفت هزار سال پیش از میلاد بر میگردد. بازدید کامل از بازار قیصریه حدود پنج تا ۶ ساعت زمان نیاز دارد. بسیاری از گردشگران برای اقامت خود در اصفهان به دنبال اقامتگاهی با قیمت مناسب هستند تا بتوانند هزینه های اقامتی خود را تا حد چشمگیری کاهش دهند. هتلهای بسیاری در یزد وجود دارند که میتوانید برای اقامت در این شهر تاریخی و زیبا، بسته به هزینهای که برای اقامتتان در نظر دارید، یکی از آنها را رزرو کنید. برای بازدید از کلیسای وانک و سایر دیدنی های اصفهان با تور اصفهان علاءالدین تراول همراه باشید و رزرو هتل در اصفهان و تهیه بلیط هواپیمای خود را به ما بسپارید. این راهنمای تور درباره خیابان هایی که به چهارباغ وصل میشود تصریح کرد: خیابان پارس زمانی که کوالالامپور به خواهرخواندگی اصفهان درآمد، به نام این شهر تغییر نام داد. درب اصلی کاخ توسط شاه عباس از نجف و حرم حضرت علی (ع) به ارمغان آورده شده که برخی معتقدند علت نامگذاری عالی قاپو نیز حرمت و عظمت این درب متبرک بوده است.در جایی دیگر بیان شده که نام این مکان از باب العالی عثمانیان گرفته شده، زنجیری بسیار بزرگ از درب کاخ آویزان بوده که مردم عادی برای امان خواستن یا عدالت خواهی به آن دخیل میبستهاند و کتیبه ایی که بر سردر ورودی نصب شده منقش به ۱۱۰ توپ جنگی است که در حروف ابجد نماد نام امام علی (ع) است. برگزاری بازارچههای سنتی و صنایع دستی نیز جلوهی خاصی به میدان بخشیده که معرف پیشینه تاریخی هنرهای دستی است.در زمان حکومت شاه عباس صفوی و جانشینانش میدان نقش جهان بهعنوان مکانی برای برگزاری جشن ها و آیینهای مذهبی، سلطنتی و سنتی مورد استفاده قرار میگرفته است. که عموماً جایگاه عرضهٔ صنایع دستی اصفهان میباشند.

دورتادور میدان نقش جهان، حجرهها و مغازههای کوچک و بزرگی در دوطبقه وجود دارند که انواع صنایع دستی اصفهان و سوغات اصفهان را عرضه میکنند. منبع عکس: touristgah.com، عکاس: نامشخص«مرکز خرید گلدیس» یکی از مراکز خرید اصفهان برای تهیه محصولات سنتی و صنایع دستی است. قوس شبیه به قوسهای ساسانی؛ منبع عکس: ویکی مدیا (عکاس: Erfanaslan)نقشه مسجد فهرج بسیار سادهتر از تاریخانه دامغان است و شبستانی با سه دهانه دارد که دهانه میانی بزرگتر از دو دهانه چپ و راست آن است. که در زمان حیاتش به تدریس دروس فقه و برگزاری جلسات مذهبی در مسجد میپرداخت.کاشیکاری مسجد از داخل تماما بهصورت معرق کار شده و کتیبههایی که با خط ثلث نوشته شدهاند از آثار علیرضا تبریزی عباسی بر دیواره های مسجد جلوه میکند. در قسمت داخلی بنا با کاشیکاری هفت رنگ و منقش به طرحهایی از قبیل گل، بته، شکارگاه، پرندگان و حیوانات مختلف و مینیاتورهای منحصربهفرد تزیین شده، و در کنار این تصاویر نقاشی هایی از آنژل و لوکار از نقاشان اروپایی بر دیواره بنا خودنمایی میکند.طبقات کاخ با دو ردیف پله مارپیچ و یک ردیف پلکان زیگزاگی که به پله های شاهی معروف است و شامل ۹۴ پله است به هم مرتبط میشوند. بنابراین ارزش اقتصادی میدان نقش جهان در سال 1389 بیش از 47855 میلیون تومان نزد بازدیدکنندگان داخلی سال 1389 از مجموعه بناهای میدان نقش جهان برآورد شده است. نبوغ کاشی کاران عصر صفویه در نوع خود ستودنی و بیمثال است. از همین رو ساختمان مسجد جامع بهعنوان مهمترین بنا درست در مقابل ورودی قیصریه ساخته شد تا بهمحض ورود به میدان بهعنوان اولین مکان به چشم بیاید.علاوه بر این در وسط میدان حوض آب که در محوطه جلوخان قیصریه قرار گرفته بههمراه میلههای شمالی بازی چوگان و درختان چنار بلندی که در پیرامون محوطه خودنمایی میکنند، موجب میشود که هر فردی که از ورودی قیصریه به میدان پا بگذارد در نگاه اول بخش اعظمی از زیباییها و نمادهای میدان را ببیند، که این نوع طراحی در نوع خود بینظیر و بسیار هوشمندانه است.

در قسمت غربی میدان نقش جهان، باغ چهلستون قرار دارد که با ورود به آن می توانید کاخ چهل ستون را به راحتی مشاهده کنید. ایوان ستون دار مقابل اتاق پنج دری و ایوانچه های مقابل اتاق های سه دری با یکدیگر پیوسته بوده بدین ترتیب همچون رواقی سراسر این جبهه را می پیمایند. در نوع معماری عهد صفویه ساختار به هم پیوسته ساختمانهای اداری، کاخهای تشریفاتی، کارخانهها، مطبخها، اصطبلها، همگی علاوه بر نمایش شکوه پادشاهی موجب میشده که نظارت یکسان و همزمانی بر تمامی بناها و امور مربوط به آنها را داشته باشند. ویژگیهای خاص این نوع از معماری با طراحی مناسب، پوشش دقیق فصلی، ایوانها، محاسبات بدون نقص، ستونهای اصلی و فرعی همگی بهعنوان مهمترین وجه تمایز آن با معماری سایر ملل میشود. قسمتی از باغ گل ها با وسعت ۲۵۰۰ مترمربع و ارتفاع ۳ متر به نام باغ صخره ای مشهور است. در دوره تیموری در محلی که باغ قرار گرفته بود میدان کوچکی ساخته شد که به نام همان باغ یعنی نقش جهان خوانده می شد. که خیابان سپه به چهارباغ عباسی میرسد و عمود بر رودخانه زاینده رود بوده و در قسمت جنوبی به میدان امام علی یا همان میدان عتیق که مشرف به تمام بازارهای دور میدان است، متصل است.

بناهای تاریخی موجود در چهار طرف میدان نقش جهان شامل عالیقاپو، مسجد شاه (مسجد امام). این کاخ باشکوه همانطور که در بازدید از آن خواهید دید، در طرف غرب میدان و در خیابانی طولانی قرار گرفته است. در دیوار و سقف این اتاق تزیینات دیدنی را خواهید دید. دور تا دور حیاط اتاق هایی گرم با معماری منحصر به فرد است که همگی با پنجره های چوبی و طرح دار ساخته شده اند. حدودا 8 کیلومتر که در این مسیر برانید، ورودی آتشگاه را میبینید که در اینجا میتوانید خودروی خود را پارک کرده و تا کوه آتشگاه پیادهروی کنید. بعد از آن حتماً از این میدان خرید کرده و سوغاتی تهیه کنید. و این چنین شد که بعد از اسکان ارامنه در منطقه کلیسای وانک، این کلیسا نخستین بنای مذهبی ساخته شده در آن زمان بود. کاروانسرای بزرگ آنجا، بنای قصیریه، و حمام شاهی را وقف سادات مدینه و به خصوص برای هزینه ازدواج دختران و پسران سید این شهر کردهاست. مساحت حمام خان ۱۱۷۰ متر مربع و زیر بنای آن نهصد متر مربع است. مساحت میدان چوگان حدود ۸۳۵۰۰ متر مربع از بزرگترین و شاخصترین مراکز برگزاری بازی چوگان محسوب میشود. دمای بازار بزرگ اصفهان در فصل تابستان حدود ۱۰ درجه خنکتر و در فصل زمستان حدود پنج تا هشت درجه گرمتر از هوای بیرون بازار است. دخمه ها را نیز از سنگ، خشت و سیمان می ساختند تا اجساد با خاک در تماس نباشند و آن را آلوده نکنند. در بازار بزرگ حکیم علاوه بر فرش، کالاهایی مانند پارچه و ترمه نیز عرضه میشود که گردشگران آنها را بهعنوان سوغات برای دوستان و آشنایان خود خریداری میکنند. در محوطه این مجتمع تجاری، پارک سرسبز و بسیار باصفایی قرار گرفته که سبب نامگذاری این مرکز خرید شده است و بازدیدکنندگان میتوانند پس از یک خرید طولانی در این پارک استراحت کنند.مرکز خرید پارک ۴۰۰ فروشگاه با انواع کالاهایی مانند پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، ساعت، زیورآلات، لوازم صوتی و تصویری، لوازم دیجیتال، آلات موسیقی، اسباببازی، لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر، لوازم تزیینی منزل، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی، لوازم تحریر را شامل میشود.

آنقدر این میدان بناهای زیبا و تاریخی دارد که دست شما را در انتخاب یک لوکیشن مناسب جهت عکاسی باز میگذارد.گشتوگذار در بازار نیز بخش جدا نشدنی از هر سفر است، وجود بازارها متعدد در اطراف میدان نقش جهان علاوه بر ایجاد یک مرکز تجاری فوقالعاده، شما را در انتخاب و خرید آسان یاری میکند.قهوهخانه هایی در اطراف میدان نقش جهان به چشم میخورند که در گذشته بهعنوان محلی برای گذران وقت شاعران، هنرمندان، درباریان و گاها مردم عادی استفاده میشده، در برخی از این قهوهخانهها پردههای نقالی برپا میشده و مرشد یا نقال با بازگو کردن داستانهای شاهنامه نقش بسزایی در سرگرم کردن مشتریان قهوهخانه داشت اند. کالسکه سواری از دیر باز بهعنوان یکی از مشاغل سنتی اصفهان شناخته میشود که امروزه شکلی جدید و فانتزی در جهت گردشگری پیدا کرده است.در قسمتی دیگر عکاسخانهها یا عکاسیهای سیار به شما امکان میدهد که در فضای تاریخی و با معماری باشکوه ایرانی بهترین خاطرات را ثبت کنید. یکی از این تفریحات لذتبخش کالسکهسواری در محوطه میدان است، کالسکههای رنگارنگ با اسبهایی که با مهارت خاصی تزیین شدهاند، جلوه بسیار دلنشینی به میدان بخشیده است.صدای سم اسبها و چرخ کالسکه بر مسیر سنگفرش شما را به گذشتههای دورتاریخی می برد. لو) به معنی کسانی که کلاه سیاه بر سر میگذارند است.

در جایی دیگر پیترو دلاواله جهانگرد ایتالیایی میگوید:سر تا سر میدان را عمارتهای باشکوه با بناهای خیرهکننده، که با تقارن و نظم خاصی و با کمترین فاصله نسبت به هم ساخته شدهاند، فرا گرفته، غرفهها و ایوانهایی که با تبحر خاصی هم سطح با خیابان ساخته شده است. حمام خان که به تازگی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، امروز دیگر به یکی از جاذبههای گردشگری یزد تبدیل شده است و مسافرانی که برای بازدید از میدان و بازار خان میآیند، حتما برای استراحت و تازه کردن گلو و یا خوردن یک وعدهی غذایی به این بنای تاریخی زیبا سر میزنند. با قدمزدن در این بازار قدیمی و تماشای محصولات و خرید از این بازار از یک مکان تاریخی نیز دیدن کردهاید. دقت استادکارانی مثل غفار کاشی تراش نصرالله نقاش و گچ بر نیز به حدی بوده که بین قسمت تعمیر شده و نشده هیچ تفاوتی وجود نداشته است. این عنصر حیات بخش علاوه بر نقش مذهبی خود در ایران باستان در آیینها، نیایشها و جشنها نیز برپا می شده است و حتی در دوران هخامنشی به عنوان وسیله ای ارتباطی مورد استفاده قرار می گرفته است. البته بیش از ۵۰ نفر از داخل بدنه شهرداری به علت تخلفات نیز بازداشت شدند. شهرهای خلاق به شهرهایی گفته میشود که بر اساس نوآوری و توسعه پایدار شهری ساخته شدهاند. در تمام ادوار تاریخی از اصفهان بهعنوان شهری با رونق و فراوانی یاد شده، بناهایی که در این شهر ساخته شدهاند هرکدام بیانگر معماری غنی ایرانی است که طی دوره های مختلف با معماریهای مقارن با خود ترکیب شده که علاوه بر ایجاد خلاقیت در ساخت بنا در ارتقا سبک های معماری ایرانی نیز بسیار موثر بوده است. یک پستو نیز در این زیارتگاه ساخته شده که همواره آتشی در آن روشن است و آن را محل ناپدید شدن مروارید میدانند.پیروان دین زرتشت پیامبر در روستاهای شریفآباد و مزرعه کلانتر، هر ساله پیش از غروب روز ۲۵ فروردین ماه در این مکان جمع میشوند و به نیایش و شادی و برگزاری جشن هیرومبا میپردازند.

این سفرها چهار بار با کشتیهای بخار از طریق اقیانوس هند و یک بار با پای پیاده و شتر از ریگزارهای بلوچستان ایران و پاکستان انجام شد. در زمان فتح هند توسط داریوش اول چوگان در سرزمین هند نیز شناخته و رواج پیدا کرد. بهطور مثال در دوران هرج و مرج پس از مرگ ابوسعید، مبارزالدین محمد به واسطه تمایل به سرزمین مادری خود در خراسان به نام شاهزاده مغول خراسان، طغاتیمور خان، سکه ضرب کرد و ایلخانی او را به رسمیت شناخت. باغ چهلستون همانطور که گفته شد در بخشی از باغ وسیعی به نام جهاننما قرار دارد. میدان نقش جهان بعد از میدان تیان آنکمن در پکن چین، دومین میدان بزرگ جهان است. این خط از انتهای خط ۱، یعنی پایانه صفه، شروع و بعد از عبور از سپاهان شهر بهسمت بهارستان میرود. سازمان میراث فرهنگی به طور مکرر در گفتوگو با رسانهها در این مورد اعلام کرده است که ترجیح میدهند که خط شمال به جنوب مترو اصفهان از نزدیکی سی و سه پل و محور چهارباغ عبور نکند. این بازار ۹۴ متر طول و ۳ متر عرض دارد و در شمال خیابان قیام قرار گرفته و معماری بسیار زیبایی دارد. میدان نقش جهان در شمال شهر اصفهان و در مرکزیت مجمعه بناهای دولت خانه صفوی قرار گرفته است. وجود دولت خانهها و کاخهای حکومتی برا اهمیت سیاسی میدان صحه میگذارد. عالی قاپو در زبان ترکی به معنا درگاه یا دروازه بلند است، که در ورودی عمارت دولت خانه دوران صفوی بوده، در ابتدا با معماری ساده که بیشتر فضاهای نظامی را تداعی میکرد ساخته شده و در زمان شاه عباس اول طبقات و در زمان شاه عباس دوم ایوانها و ستونها به آن اضافه شد.راه پلههای مارپیچ طبقات را به هم متصل کرده، و مینیاتورها و گچبریهای بینظیری که طبقات را تزیین کرده موجب شده تا ابن بنا در فهرست بهترین و نفیس ترین آثار دوره صفوی قرار بگیرد.

در شهر کویری میبد؛ بناهای خاکی، درختان سبز و آسمان آبی، ترکیب رنگی زیبایی ساخته و با بازی رنگ و نور، در نگاه اول چشم هر بیننده را خیره میکند و حالتی عرفانی به وی دست میدهد. از دیگر عجایب ساخت این مسجد میتوان به طراحی و رنگبندی خاص گنبد مدور با نقشهای اسلیمی اشاره کرد که با تغییر زاویه نور خورشید در طول روز، رنگ کاشی ها نیز تغییر میکند بدین صورت که در صبحها به رنگ خاکی، ظهرها به رنگ صورتی و در زمان غروب به رنگ خاکستری در میآیند. از بخش شمالی میدان نقش جهان که وارد بازار شوید، سردر بازار با کاشیهایی به رنگ آجری، سورمهای و گلبهی خودنمایی میکند که با طرحهای اسلیمی بهصورت مقرنس کار شده است. برای دسترسی به این بوم گردی وارد بلوار شهید منتظر قائم شوید، در چهارراه مسیر مستقیم (بلوار بسیج) را در پیش بگیرید، در انتهای بلوار دور بزنید و وارد کوچه جهانی و سپس پولاد شوید؛ بوم گردی خشت و خاطره ابتدای کوچه هشتم قرار دارد.منبع عکس: وبسایت جاباما / عکاس: ناشناسآتشکده زرتشتیان، آبانبار رستم گیو، موزه اسناد و نسخ خطی، مجموعه امیرچخماق، باغ دولتآباد، موزه آینه و روشنایی، زندان اسکندر و دخمه زرتشتیان از دیدنیهای اطراف اقامتگاه خشت و خاطره یزد هستند. کافیست خود را به چهارراه حکیم نظامی برسانید و از آنجا به خیابان نظر شرقی. این محل بهعنوان مکانی برای بست نشستن نیز مورد توجه بوده بدین صورت که افرادی را که به مجازاتی خاص محکوم میکردند به آنجا پناه برده و آنقدر از درگاه شاه طلب عفو میکردند تا بخشیده شوند و از مجازاتشان صرفنظر شود. بر اساس شواهد تاریخی این میدان برای حضور همیشگی مردم در تمام مراسمات آیینی و مذهبی به شمار میرفته است.آیینهای بیشماری همچون شاطر دوانی، آتش بازی، قپق اندازی نیز در کنار سایر برنامههای سلطنتی و مذهبی برگزار میشده، همچنین مراسمات غیررسمی مانند حقه بازی، خیمه شب بازی یا برگزاری بازار دستفروشها و هنرنمایی لوطیها در بخشهای مختلف میدان طرفداران دخاص خود را داشته است.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت اجاره ماشین جهت سفر.

حقیقت زشت درباره آکواریوم دبی


از این طبقه تا طبقه ۱۰۸ برج، متعلق به واحدهای مسکونی و اقامتگاه و سوئیت های یک تا ۴ تخته است؛ جالب است که تمامی این واحدهای مسکونی تنها در عرض هشت ساعت پس از آغاز پیش فروش، فروخته شدند! این شهر به داشتن برج و آسمان خراش های بسیار بلند خود مشهور است. در ابتدا تصمیم بر ساخته شدن یک برج کاملا مسکونی بود و برای این منظور از سایر برج های بلند و عظیم مانند برج سامسونگ کره جنوبی الهام گرفته شد. شهر ابوظبی به عنوان یکی از پیشگامان تغییرات عمرانی اساسی در کشور امارات بود که در سایه شیخ خلیفه ابن زاید، کمک های نقدی و عمرانی زیادی هم از جانب ابوظبی برای ساخت برج خلیفه دبی ارسال شد. اگر هم میخواهید بزرگی برج خلیفه دبی را مشاهده کنید، کافی است روی یکی از صندلیهای این پارک بشینید و از برج دبی و فوارههایش لذت ببرید. برای خرید بلیط این ایرلاین کافی ست که با یک کلیک ساده وارد صفحه خرید این ایرلاین شده و خرید خود را به سادگی انجام دهید. در این صورت کافی است که پس از رسیدن به ایستگاه بیزینس، از آن پیاده شده و مسیر را با اتوبوس شماره هفت ادامه دهید. همین مدت زمان کوتاه کافی بود تا مبلغی بالغ بر ۲۱۸ میلیون دلار خرج ساخت و طراحی این مجموعه شود. از رکوردهای برج خلیفه دبی همین کافی است که بهعنوان بلندترین آسمانخراش دنیا، بیش از ۸۲۸ متر (۲.۷۱۶.۵ فوت یا ۲.۷۱۷ فوت) ارتفاع و بیش از ۱۶۰ طبقه دارد. دمای هوا در بالا ترین نقطه برج خلیفه در دبی نسبت به طبقات پایین ۱۵ درجه کم تر است.

بلیط پارک آبی آتلانتیس دبی - قیمت پارک آبی آتلانتیس آکواونچر البته ارتفاع برج خلیفه دبی تا بلند ترین نقطه این برج، ۸۳۰ متر است. اختلاف ساعت مرتفع ترین نقطه برج نسبت به طبقات پایین در حدود ۳ دقیقه است. مالکیت برج العرب متعلق به چه کسی است؟ به جرات می توان گفت تمامی این موارد جز حقایق برج العرب و چه بسا عجایب آن محسوب می شوند! دهکده جهانی دبی هم اکنون در زمینی به وسعت 1 میلیون و 600 هزار مترمربع ساخته شده است و هر ساله میزبان شش میلیون توریست و بازدید کننده از سراسر دنیاست و از آنجاییکه این مکان دارای دکورهای بسیار فانتزی ، جذاب و مختص به مکان های مختلف جهان بوده ، مکانی ایده آل برای عکس گرفتن و گردشگری در دبی می باشد و هر یک از غرفه های مربوط به هر کدام از کشورها به سبک معماری و مکان های مهم تاریخی آن کشور ساخته شده اند که این جذابیت ویژه ای به اینجا داده است و مهم است بدانید که علاوه بر اینها در دهکده جهانی دبی طیف وسیعی از : تفریحات ، سرگرمی ها و جشن های مختلف و جالبی را می توان دید که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان بسیار مناسب و هیجان انگیز است و می تواند چندین ساعت را بدون اینکه متوجه شوید به تفریح و گردش بپردازید و خاطراتی به یاد ماندنی را همراه خود بیاورید و در ادامه تمام این امکانات تفریحی یکی دیگر از دلایلی است که توریست های جهانی به دهکده جهانی دبی آمده و به آن علاقه مندند . اگر از پایین ترین قسمت برج تا انتهای آن را دنبال کنید، متوجه می شوید که در قسمت های پایینی سازه اصلی به دور هسته مرکزی به صورت یکنواخت پیچیده شده است؛ هر چقدر که ارتفاع برج بیشتر می شود، سازه اصلی به صورت مارپیچی عقب نشینی می کند و از حجم برج تا رسیدن به نوک آن کم می شود.

علاوه بر ۱۶۳ طبقه اصلی، ۴۹ طبقه هم در قسمت منار تا نوک برج واقع شده است. ۲۷ وسیله تفریحی جذاب در این شهر بازی وجود دارد که محبوب ترین آن ها ترن هوایی است. یک بازی هیجان انگیز در این پارک وجود دارد که اشخاص شرکت کننده برای پیدا کردن مروارید گم شده باید به دنبال سرنخ ها باشند. در این پارک می توانید از جمله، بلندترین تاب سواری جهان، جاذبه های سرگرم کننده برای خانواده، اجراهای زنده را تجربه کنید، همچنین در این پارک موضوعی میتوانید تجربه های چهاربعدی سینمای بالیوود را داشته باشید. پارکهای آبی دبی مطمئنا خانوادهها، دوستان و افراد در هر سنی را سرگرم خواهند کرد و همچنین سفر به دبی را به عنوان یک شهر بزرگ برای گردش و تفریح در امارات متحده عربی، کامل میکنند. در این بازار شلوغ افراد محلی و گردشگران میتوانند در میان طیف وسیعی از محصولات با قیمت مناسب گردش کنند. تماشای آبزیان تنها بخش کوچکی از گردش در آکواریوم را تشکیل میدهد و هنگام بازدید از آن میتوانید شنا و غواصی در کنار کوسهها، آموزش غواصی با مدرک بینالمللی، آشنایی با حیوانات بومی و دیدن پنگوئنها را از نزدیک تجربه کنید. یک سکوی بازدید (مشاهده) در فضای باز، به نام “در اوج” (At the top)، در ۵ ژانویه ۲۰۱۰ در طبقه ۱۲۴ افتتاح شد. اگر چه در دسامبر ۲۰۱۱ رکورد سکوی مشاهده برج خلیفه توسط Cloud Top 488 در برج کانتون، گوانگژو با ارتفاع ۴۸۸ متر زده شد. At The Top SKY نیز به عنوان دومین سکوی تماشای برج در ارتفاع ۵۵۵ متری از سطح زمین واقع شده و مقصدی جذاب برای گردشگران است.

یکی از نکاتی که در رابطه با این شهر نمیتوان انکار کرد فرودگاه وسیع دبی است. دبی در دهههای اخیر به یکی از قطبهای گردشگری دنیا تبدیل شده و شگفتیهای بسیاری را در خود جای داده که یکی از آنها پیست اسکی دبی (Dubai Ski) است. از بالای قاب، میتوانید دو چهره دبی را مشاهده کنید: دبی قدیمی در یک طرف و دبی جدید در طرف دیگر، این قاب دبی را به مکانی ایدهآل برای درک تحولات شهر تبدیل کرده است. دبی روز به روز در حال افزودن یک شگفتی جدید به کلکسیون جاذبه های گردشگری خود می باشد. 3. پس از خرید آنلاین تا 30 روز وقت دارید باید هتل تماس بگیرید و روزتان را تعیین کنید وگرنه نمی توانید وارد پارک شوید . برای اطلاعات از مبدا حرکتها، با شماره مرکز تماس بگیرید. اگر اسم برج خلیفه دبی را نشنیده باشید جای تعجب دارد، اما از داخل برج دبی چقدر اطلاعات دارید؟ برای استحکام پایه برج خلیفه بیش از ۴۵.۰۰۰ متر مکعب بتن، معادل وزن ۱۱۰.۰۰۰ تن، استفاده شده است. شهر دبی ذاتا یک شهر خشک و بیابانی است به همین منظور جهت صرفه جویی در مصرف آب، سیستم جمعآوری میعانات و آب درون سیستم برودتی برج برای آبیاری پارک طراحی و ساخته شد. در یکی از محبوب ترین جاذبه های آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب، با بزرگترین مجموعه کوسه ببرهای شنی جهان روبرو خواهید شد. تامین برق و آب، خدمات دیگری مانند جمع آوری زباله، نگهداری و ساخت پارکها و فضاهای عمومی به طور گسترده توسط ارگان خدمات شهری دبی مدیریت میشود. برج خلیفه در برابر انواع مخاطره ها مانند آتش سوزی، رعد و برق و زلزله تا حد خیلی زیادی ایمن است. برای رسیدن به برج خلیفه دبی میتوانید تاکسی کرایه کنید یا اتوبوس بگیرید تا شما را به جاده شیخ زاید برساند. اگر شما نیز میخواهید این فعالیتهای جذاب را تجربه کنید و آکواریوم شگفت انگیز دبی را از نزدیک ببینید، برای اطلاع از نحوه دریافت ویزای دبی میتوانید به وب سایت رسمی توریک مراجعه کنید.

دبی، طیف وسیعی از جاذبه های هیجان انگیز را برای خانواده ها و افرادی که به تنهایی به دبی سفر می کنند پوشش می دهد! در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی درباره برج شگفت انگیز خلیفه و سایر جاهای دیدنی دبی در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه دانستی های جالب مربوط به این سازه را معرفی کرده و اینکه برج خلیفه دبی چند طبقه دارد یا چند متر است را مورد بررسی قرار می دهیم. در ساخت برج خلیفه از فلزات بی شماری استفاده شد، اما مصرف آلومینیوم و فولاد ضد زنگ در این سازه به ترتیب معادل ۵ هواپیما A380 و ۲۹۳ برابر برج ایفل است. برج خلیفه با استفاده از ۱۰ کیلومتر میله فولادی، ۳۳۰ هزار متر مربع بتن و ۳ هزار تن آلومینیوم ساخته شده است. طبقات برج، واحد های پیش ساخته خواهند بود که ساخته شده از مواد فیبر کربن، فولاد و آلومینیوم می باشند. استخرهای برج در طبقه های ۴۳ و ۷۶ و یک رستوران در طبقه ۱۲۲ برج خلیفه قرار گرفته است. شاید جذابترین طبقات مربوط به برج خلیفه، طبقه های ۴۳، ۷۶ و ۱۲۳ باشند که در آنها لابی های زیبا و اختصاصی اسکای شامل باشگاه ورزشی، استخرهای روباز، جکوزی و اتاق های مختلف برای سرگرمی ساخته شده اند. با حضور در این پارک میتوانید از تماشای برج خلیفه و فواره دبی نهایت لذت را ببرید.در این مقاله از کجارو بهصورت مفصل به معرفی برج خلیفه، معماری و ویژگیهای آن پرداختیم. ۲ برج دیدنی خلیفه کجاست؟ ایده ی طراحی برج دبی از گل صحرایی گرفته شده است. یکی از بخش های دیدنی در پارک بالیوود سالن تاج محل است. آکواریوم ملی از سال 1972 شروع به کار کرده است و یکی از قدیمی ترین فروشگاه های آکواریوم ماهی در دبی است.

بنا بر گفته حاکم دبی، در زمان بازدید از ساختمان امپایر استیت آمریکا، ایده ساخت بلندترین و بزرگترین سازه در جهان به ذهن ایشان خطور کرده است. در طبقه ۱۲۲ برج خلیفه، بلندترین رستوران جهان قرار گرفته است. تا رسیدن به طبقه ۳۹ برج خلیفه، تنها شاهد بخش های مختلف هتل آرمانی خواهید بود. این پارک آبی هفت سرسره دارد که با سوار شدن هر کدام آدرنالین خون تان افزایش می یابد و همین تفاوت اصلی آتلانتیس با بقیه پارک های آبی است. با نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر بارندگی در گیلان، مازندران و گلستان افزایش می یابد و غرب دریای خزر هم مواج و متلاطم می شود. با رزرو اقامت در هتل لگولند، اولین هتل تم لگو در منطقه، تجربهی هیجانانگیز تکمیل میشود. آسمان خراش خلیفه علاوه بر رکوردار بودن در بلندی، در سطح امکانات و رفاه نیز از سرآمدان جهان به شمار می رود، به طوری که ثروتمندان و افراد مشهور زیادی از سراسر دنیا خواستار اقامت در این برج زیبا هستند. هزینه سفر به دبی با توجه به تعداد روزهای سفر و هتل محل اقامت متفاوت است. این هزینه شامل راهنما، کوپن غذا و نوشیدنی است. وجود پنجرههای بزرگ و استفاده از درختچههای متعدد در فضای داخلی این مجتمع، حس و حالی متفاوت از سایر مراکز خرید دبی را به این مکان بخشیده است.

این تفریح برای بیشتر سنین قابل استفاده خواهد بود. بیشتر هتلهای بزرگ و مقاصد گردشگری مهم نیز نسبتا به ایستگاههای مترو نزدیک هستند. با اینکه برج دبی با ارتفاع سه برابریاش نسبت به برج ایفل، نمیتواند به پای تمدن و تاریخ فرانسه برسد، اما گردشگران خارجی باز هم بهخاطر رستوران آرمانی با غذاهای بینالمللیاش، منظرهای با ارتفاع ۸۲۸ متری رو به خلیج فارسش، هتلهای مجهز، استخر، و سایر امکانات رفاهی، به برج خلیفه دبی میروند. از همه اینها که بگذریم، باز هم بازدید از برج خلیفه دبی خالی از لطف نیست و دیدن همین صحنهها هم میتواند هیجانانگیز باشد. برج خلیفه خواهیم پرداخت. با این تفاوت که لمدادن روی ماسههای ابریشمی این ساحل کاملا رایگان است و نیازی به پرداخت حتی یک قران نیست.هیچ امکانات خاص یا رستورانی در ساحل الصفوح به چشم نمیخورد و همین موضوع، جمعیت را از این منطقه دور کرده است و شما، زمانی که به ساحل الصفوح پا میگذارید، شنهای این ساحل دوستداشتنی و دور از هیاهو را، بهجای مسافرانی که از راههای دور میآیند، با خانوادههای محلی تقسیم میکنید. در اینجا بهترین برندهای لوکس جهان و انواع گزینههای سرگرمی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. این رستوران دارای انواع گوناگونی از غذاهای بین المللی بوده و خوراک میگو، خوراک ذرت دودی، ریسوتو، مرغ سیاه، خوراک زوچینی، جگر چرب، نیوکی (غذای سنتی ایتالیا)، جگر چرب، گوشت خشک گاو، ماهی چوتورو، حلزون تازه صید شده، گوشت با چربی و… تجربهی طعم واقعی غذاهای ایتالیایی، بازدید از لباسها، کیف و کفش و صنایع دسنی زیبا مواردی هستند که شما را به سمت این غرفه جذب میکند. برای رفتن به این رستوران، شلوارک، دمپایی لا انگشتی یا کفش جلو باز نپوشید و با یک استایل رسمی و معقول به آن جا بروید. بیشتر خریداران به قصد خرید لباس و کیف و کفش به بازار مرشد می روند.

رئیس انجمن صنایع نساجی با بیان اینکه ایران در دوران صفویه صادرکننده پارچه به کشورهای دیگر بودهاست، گفت: امروزه برای فروش محصولات نساجی ایران، مارکهای خارجی به لباسها وصل میشود و یا پوشاک ایرانی به دبی صادر و مجدداً از بازار مرشد دبی به اجاره ماشین در دبی کشور وارد میشوند. برج خلیفه اولین سازه در جهان است که بدون نیاز و کمک کابل و وسایل کمکی دیگر پابرجاست. اگر برایتان جالب است که بدانید برج خلیفه دبی چند طبقه است باید بگوییم که این بنا ۱۶۳ طبقه روی زمین و ۱ طبقه زیر زمین دارد. از این رو فرودگاه آل مکتوم بزرگترین فرودگاه دنیا از لحاظ مساحت و تعداد مسافر است. سلام مهرداد ممنون که نظر خودت در ارتباط با دبی رو با ما به اشتراک گذاشتی. به مناسبت جشن ملی، لگولند دبی همچنین یک سلام دست امارات خواهد داشت LEGO اسب بخر اسب بخر اسب بخر اسب بخر مدل نمایش داده شده از 108,321 آجر در مدت 900 ساعت. همانطور که می دانید در زمان ساخت برج خلیفه، شیخ خلیفه ابن زاید، نام حاکم شهر ابوظبی و کشور امارات بوده است. طراحان برای زیبایی و چشم نوازتر شدن هرچه بیشتر برج خلیفه، پارکی به مساحت ۱۱ هکتار ساختند که از گل هایمنوکالیس (از تیره نرگسیان) الهام گرفته شد. اقامتگاههای آرمانی با ۱۱ طبقه، طبقات میانی، طبقه همکف، و طبقات ۱ تا ۸ یکی از لوکسترین و طلاییترین هتلها را شامل میشود که میتوانید از امکانات رفاهی آن استفاده کنید. پارک اختصاصی دبی با ۱۱ هکتار، و با الگوبرداری از گل هایمنوکالیس در اطراف برج خلیفه دبی طراحی شده است.

ضرورت‌ها دشت دریاسر برای مبتدی‌ها


روستای جواهرده رامسر بهترین مکان برای قرارگیری در فراز ابرهای آسمان است؛ روستایی در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا که هم برای گشتوگذار در تابستان، بهترین مقصد است و هم از جاهای دیدنی مازندران در زمستان به شمار میرود. دشت دریاسر یکی از زیباترین مناطق گردشگری در شمال ایران به شمار میرود که دارای طبیعت مسحورکنندهای است. بهترین زمان مناسب سفر به دشت لار اواسط خرداد ماه تا اواخر تابستان می باشد. اگر عاشق گیاهان و گل های رنگارنگ هستید به مکان خوبی قدم گذاشته اید چرا که دشت لار پر از گل های شقایق و زنبق است که در فصل بهار این دشت را همچون یک بوم نقاشی رنگارنگ در چشمان شما به تصویر می کشند. برای رفتن به آن باید مسیری را کوهنوردی کنید تا به قله برسید. آبشارهای چندگانه: همانطور که گفتیم آبشار شیرآباد مجموعهای است از چند آبشار بزرگ و کوچک که به صورت هنرمندانهای کنار هم چیده شدهاند. در صورت اینکه تمایل دارید شب هنگام در دشت لار اقامت کنید، حتما با هماهنگی با عوامل محیط بانی صورت گیرد. اگر به ماهی گیری علاقه داشته باشد، دشت لار گزینه کم نظری برای ماهی گیری می باشد. سرویس اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی بیباک؛ بخش مهمترین عناوین: رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: امسال با صدور مجوز به تعداد ۱۰۰مورد و برای ۲۳۷۰۰ کلنی زنبور عسل، زنبورداران مراتع حوزه سد لار ساماندهی شدند. مسیر دیگری برای رسیدن به دشت لار وجود دارد.

مرسل و تمنا در مشهورترین طلا فروشی شهر کابل / Famous Jewelry stores in Kabul City از لوازم ضروری که باید حتما به همراه داشته باشید میتوان به لباس مناسب فصل، کفش مناسب، عینک آفتابی، کلاه آفتابگیر، کرم ضد آفتاب، آب آشامیدنی، قمقمه آب، یک وعده غذای قابل حمل، میان وعده، فلاسک چای، داروهای شخصی و عمومی، تلفن همراه، شارژ موبایل، پاور بانک، کولهپشتی و کیسه زباله اشاره کرد. به دلیل کمبود پوشش درختی استفاده از لباس استین بلند و کرم ضد افتاب و کلاه از موارد ضروری می باشد. رودخانه لار از کوه های مرتفع و زیبای کلون بستک سرازیر شده و به سد لار می ریزد. شعار سال: عزت الله یوسفیان ملا از پیگیری انتقال آب سد لار در زمان بحران آب به آمل خبرداد و خاطرنشان کرد: اگر بارندگی ادامه داشته باشد و آب سد لار بالاتر بیاید ما مکاتباتی را انجام دادیم تا در زمان مشکل کم آبی، پنج میلیون متر مکعب آب به آمل سرازیر شود. به طرف رودسر مسیر را ادامه دهید. این آبشار در مناطق مرتفع جنگلی قرار دارد و بالعکس اسم خود شباهت زیادی به آبشار ندارد زیرا به دلیل جمع شدن قسمتی از سنگ های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه و جریان کمی از آب که در لا به لای این سنگ ها وجود دارد. این مسیر مناسب تردد گردشگران است زیرا مسیری آسفالته است و نشانه این جاده هم مجسمه طلایی کوهنوردی در اطراف آن است. در بدو ورود به چمستان از سمت غرب یک مسیر زیبای آسفالته به سمت جنوب از جاده اصلی انشعاب گرفته میشود که با گذر از پارک جنگلی کشپل به لاویج می رسد.

قبل از ورود به جواهر دشت با آستانه متبرکه نقره عباس مواجه می شویم که در دشتی زیبا وسرسبز قرار دارد که محلی زیبا هم برای زیارت و هم برای سیاحت است.در این منطقه وجود پوشش گیاهی متنوع و خانه های روستایی با سقف های شیروانی خود نمایی می کنند.در این منطقه مزارع بزرگ سیب زمینی وگله های دام روستاییان زیادبه چشم می خورد و حصار زمین های با سنگ وچوب نشانگر همسایگی باغ و جنگل است.مردم جواهر دشت که از نعمت آب لوله کشی محروم هستند مانند پیشینیان آب مصرفی خود را از چشمه تامین می کنند. اینجا بهشت کوهنوردهاست. چندین کوه در این منطقه وجود دارد، مثل کوه دیوآسیاب، کوه گل زرد، کوه اسب کلک، کوه زرکشی و از همه جذابتر، کوه دماوند. و در آخر از حشرات منطقه لار میتوان به سرگین قلتان، کژدم زرد، سنجاقک و پشه آبرو اشاره کرد. از جمله این کوه ها می توان به کوه دماوند، کوه دیو آسیاب، کوه یخ کمر، کوه گل زرد، کوه پهنک، کوه زرشکی، کوه کمردشت، کوه اسب کلک، کوه کافر راه، کوه کبود، کوه نمک کوسر کوه سیاه چال و کوه آرو برارو اشاره کرد. اگر تا به حال این مسیرها را تجربه نکردهاید میتوانید باتوم کوهنوردی هم با خودتان بردارید. دیدنیهای مقصد سفر است که باعث میشود دوری راه و پیادهروی طولانی را به جان بخرید. پس اگر طرفدار طبیعت گردی های طولانی و راه پیمایی نیستید بهتر است مقصد دیگری را برگزینید. شما هم اگر تجربه سفر به این جنگل یا طبیعت گردی های دیگر در مناطق دیگر را دارید برای ما در نظرات بنویسید تا دیگران هم بتوانند استفاده کنند. از گونههای گیاهی متنوع این منطقه میتوان به گون، خرگوشک، آویشن، مریم گلی، پیازک، شکر تیغال، کاسنی، قارچ وحشی، بابونه بومادرانه، زرشک، گلپر، باریجه، شیرین بیان، بارهنگ، چای کوهی، والک، زنبق وحشی بنفش و ارغوانی، مرغک، گل زرد و شقایق اشاره کرد.

فراموش نکنید با شروع پاییز هوا در این منطقه بسیار خنک خواهد بود. عمق تالاب به دلیل بارندگی در پاییز و زمستان بیشتر از بهار و تابستان است. بررسیها نشان میدهد که سد لار با کاهش ۶۱ درصدی حجم ذخیره آب نسبت به سال گذشته روبرو بوده و در حال حاضر ۹۵ درصد از این سد خالی است. دی و بهمن سردترین ماههای لار و تیر و مرداد گرم ترین ماههای سال در پارک ملی لار هستند. در مدت زمانی که میخواهید دشت لار یا به عبارتی پارک ملی لار را بازدید کنید، میتوانید تفریحات هیجانانگیز و لذتبخشی همچون کوهنوردی، دوچرخهسواری، ماهیگیری، آفرود، پیکنیک و عکاسی در طبیعت را تجربه کنید. منتها بهار و تابستان معمولاً زیباترین شکل و حالت طبیعت را عرضه میکنند. ازآنجاییکه جواهرده در ارتفاع بالایی از سطح دریا قرار دارد، آبوهوای آن خنک بوده و معمولاً بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد در فصل بهار و تابستان است. ۸۵ کیلومتر فاصله حدودی تهران تا پلور است. بین نوشهر تا آبشار آب پری ۵۹ کیلومتر فاصله است که این مسیر را میتوانید با خودروی سواری بروید و از مناظر بین راه بیشترین لذت را ببرید. انگار که خدا پا به پای شما در این بهشت زیبا قدم میزند و با طراوت و خنکی نسیم جنگل، شما را غرق در شوق و لذت میکند. به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سال آبی جاری یکی از کم بارشترین سالهای اخیر بوده به طوریکه کاهش ۲۲ درصدی بارندگی در استان تهران تاثیر خود را بر روی سدهای مهم استان گذاشت. استقبال گردشگران در طول سالهای اخیر سبب افزایش امکانات رفاهی روستای لاویج شده است. یکی دیگر از آبشارهای ایران که در سال های اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته آبشار لاتون آستارا است. مسجد جامع گرگان در کنار بازار اصلی نعلبندان شهر گرگان قرار گرفته است.

تماشای آبشار زمانی حسابی میچسبد که فرصت مناسبی را برای گشتوگذار در منطقه کنار بگذارید. اگر به این منطقه زیبا سفر کرده­اید یا قصد سفر به آن را دارید، تجربیات و احساس خود را با ما در میان بگذارید. جاده دالان بهشت از دل جنگل گذشته و از دو طرف، درختان سرسبز سربهفلک کشیده، دستان خود را برای در آغوش کشیدنتان باز کردهاند. راحتترین مسیر آسفالت از جاده تهران - آمل شروع میشود. این مسیر زیبا از منطقه لواسان عبور می کند و از روستای زیبای ایرا شروع شده و تا پاسگاه محیط بانی قوشخانه که در ورودی ضلع جنوبی پارک ملی لار قرار دارد، ادامه مییابد. از جاذبههای گردشگری نزدیک به این بنا میشه به منطقه ییلاقی لپاسر، آبشار چاردر و آبشار سیاسرت اشاره کرد. برای دسترسی به روستای زیارت گرگان می توانید جاده پارک جنگلی ناهارخوران را در پیش بگیرید تا به آن برسید. در بین جاهای دیدنی گرگان حتماً سری به جنگل توسکستان بزنید و با راندن در جادهی افسانهای آن که در پاییز زیباییاش به اوج میرسد، سفری آرامشبخش را تجربه کنید. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: کمیابترین و بیبهاترین کالا درکشور ما آب است و متاسفانه همین آب نایاب، در برخی مواقع صرف شستوشوی ماشین و آبیاری درختان در ساعات اوج گرما میشود. ما در علی بابا از دیدنیهای اینجا برایتان نوشتهایم.

چگونه به آبشار شیرآباد علی آباد کتول برویم؟ ارتباط عضوی بهنام بهاییپور و دو عضو بانکی (علی بوستانی و رضا عابدینپور) بهطور جداگانه بهعهده حمید اشرف گذاشته شد. بهطور کلی «دودوزن» را میتوان «ریزش دود» معنا کرد. گذراندن یک شب در این روستا با اجاره اقامتگاه ارزشش را دارد. در اطراف این رود مراتع مختلفی وجود دارد که فرصت مناسبی برای برپایی چادر می باشد. البته مطمئن شوید که ابزار لازم برای برپایی چادر و همچنین آمادگی برای بارش باران را دارید. مناطق جنگلی در نور و استان مازندران بسیار متنوع هستند اما این پارک جنگلی بکرتر و جذاب تر است به همین دلیل خیلی از گردشگران به این منطقه جذاب سر می کنند این منطقه دارای جاذبه های زیادی است که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا می شوید. کوهنوردانی که با سودای پیمایش کوه دماوند به این منطقه می آیند ! از آن زمان به بعد و با آسفالت شدن جاده منتهی به آنجا، دریاچه زیبای رامیان به مکانی مورد علاقه طبیعتگردان تبدیل شد. آبشار آب پری و جاده زیبای منتهی به آن یکی از مناطقِ چشم نواز و دیدنی در استان مازندران است. مسیر دیگر برای رسیدن به دشت لار از طریق لواسان، کوه چهل بره و منطقه کمر دشت است که مسیر مالرو و مورد استفاده کوهنوردان بوده و ماشین رو نمی باشد. در این منطقه دست به دوربین شوید و عکس های بی نظیری از خود در دامان طبیعت ثبت کنید. در دشت لار مازندران می توانید با این مردمان خوش ذوق و خونگرم همنشین شوید. آمل - نماینده مردم آمل در مجلس از برنامه ریزی و پیگیری انتقال آب سد لار در زمان بحران کم آبی به آمل خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بر اساس ارزیابی صورت گرفته از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا چهارم بهمنماه حجم ذخیره آب 177 سد بزرگ موجود در 6 حوضه آبریز دریای خزر، خلیج فارس، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، هامون و سرخس 20.31 میلیارد مترمکعب است.

بهگزارش خبرآنلاین به نقل از وزارت نیرو، بر اساس ارزیابی صورت گرفته از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا 18 بهمنماه حجم ذخیره آب 177 سد بزرگ موجود در 6 حوضه آبریز دریای خزر، خلیج فارس، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، هامون و سرخس 20.27 میلیارد مترمکعب است. به گزارش امتداد نیوز به نقل از وزارت نیرو، بر اساس ارزیابی صورت گرفته از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا ۱۸ بهمنماه حجم ذخیره آب ۱۷۷ سد بزرگ موجود در ۶ حوضه آبریز دریای خزر، خلیج فارس، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، هامون و سرخس ۲۰.۲۷ میلیارد مترمکعب است. ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ استانها لرستان نظرات به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر سید موسی خادمی ظهر امروز در مراسم افتتاح پمپاژ سرنجه زیودار که در منطقه زیودار برگزار شد اظهار داشت:خیلی خوشحالم که ما در منطقهای حضور داریم که مردم ماندن در روستا را انتخاب کرده و روستا را به رفتن به شهر به خاطر داشتن اقتصاد و زندگی خوب و توانمند بودن ترجیح دادند. به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید موسی خادمی ظهر امروز در مراسم افتتاح پمپاژ سرنجه زیودار که در منطقه زیودار برگزار شد، گفت:خیلی خوشحالم که ما در منطقهای حضور داریم که مردم ماندن در روستا را انتخاب کرده و روستا را به رفتن به شهر به خاطر داشتن اقتصاد و زندگی خوب و توانمند بودن ترجیح دادند. جواهردشت منطقهای حفاظت شده است. منطقه ییلاقی جواهردشت از کم نظیرترین مناظر طبیعی و گردشگری شرق گیلان و عروس طبیعت شهرستان رودسر در استان گیلان است. دالخانی با آب و هوای بی نظیر و طبیعت بکر از دل انگیزترین و دیدنی ترین جنگل های منطقه است که به دلیل همجواری با جنگل های ۶۰۰ هزارمتر مربع رامسر، دالخانی نام گرفته است. یکی از دلایلی که این آبگیر مورد توجه اهالی و گردشگران قرار گرفته، همجواری آن با گیاهان جنگلی دامنههای شمالی کوههای البرز است.

همجواری آبشار لوه با پارک ملی گلستان و شاهراه تهران- مشهد، در کنار طبیعت زیبا و هوای لطیف آن، ارزش جهانگردی ویژهای به آن بخشیده است. این آبشار سرچشمه گرفته از کوه سماموس است و منظره بسیار زیبایی به دامنه های اطراف خود بخشیده است. آبشاری که در این منطقه و در دماوند قرار دارد، تماشاییترین جاذبه طبیعی دشت لار است که جلوه زیبایی به پارک ملی لار بخشیده است. به گفتههای محققان، برخی از مهاجران اقوام آریایی پس از ورود به این کشور در منطقه (هیرکانی گرگان امروزی) ساکن شدند. منطقه لار در گذشته جزوی از ناحیه تاریخی قصران از توابع شهر ری بوده که از این منطقه به عنوان لار قصران هم یاد میشود. از کارکردهای مهم سد لار میتوان به تامین آب کشاورزی، آب شرب و سپس انتقال آب این سد به نیروگاه کلان و سد لتیان جهت استفاده نیروگاههای منطقه اشاره کرد. همچنین از سال ۱۳۷۳ تا به امروز هر ساله مسابقات ماهیگیری در دریاچه سد لار برگزار می شود و شرکت کنندگان زیادی در آن حضور دارند. مهدی فروغی با بیان اینکه در حال حاضر سدهای پنجگانه تهران شامل امیر کبیر، لتیان، لار، ماملو و طالقان از نظر ذخایر آبی در مقایسه با سال گذشته و آمار بلند مدت با کاهش جدی مواجهند، اظهار داشت: سدهای تهران نسبت به سال قبل حدود 250 میلیون متر مکعب و نسبت به بلند مدت حدود 220 میلیون متر مکعب کمبود آب دارند. ساعت24-سرپرست شرکت آب منطقهای تهران گفت: ریزشهای جوی فروردین و اردیبهشت کمک کرد تا ذخایر تقویت شود و تابستان را با همکاری مردم بدون مشکل جدی سپری کنیم. وی افزود: ریزشهای جوی فروردین و اردیبهشت کمک کرد تا ذخایر تقویت شود و تابستان را با همکاری مردم بدون مشکل جدی عبور میکنیم و امیدواریم که در سال آبی جدید نیز یعنی از مهر ماه شاهد نزولات خوبی باشیم تا سال بعد مشکلی نداشته باشیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سید حسن رضوی با تاکید بر اینکه از زمان بهرهبرداری سد لار شاهد فرار آب از این سد بودهایم، اظهار کرد: طرحهای مختلفی را برای علاجبخشی این مساله در نظر گرفتهایم، اما متأسفانه علیرغم اینکه تخصیص بخشی از آب شرب تهران از این سد در نظر گرفته شده، اما این مساله در حال تکرار است. گردشگران و طبیعتگردانهای عزیز لازم است بدانید پیش از اقدام به ماهیگیری در دریاچه سد لار باید پروانه ماهیگیری در سد لار را داشته باشید. بنابراین در این سفر مجازی ما را همراهی کنید. بنابراین فکر کمپینگ شبانه در دشت لار را از سر بیرون کنید. هادی هاشمیان: ایجاد ایستگاه های هشدار به مردم برای جلوگیری از آتش سوزی و نیز جذب قرقبان از بین عشایر با مجوز ادارات منابع طبیعی برای احیای مراتع را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد. وی با اشاره به طرحهای در نظر گرفته شده برای علاجبخشی این طرح همچون ایجاد تونل کلان، گفت: در قالب طرحهای علاجبخشی پروژههای متعددی تعریف شد و اکنون نیز در حال ایجاد یک همگرایی هستیم تا بتوانیم یک پروژه را اجرایی کنیم و پاییندست کمترین آسیب را ببیند. به گفته اوکه خود او پرورده دشت و کوهساران آن دیار است، این موزه نخستین موزه روستایی کشور و را آورد سالها هم صحبتی و همدلی با مردم مهربان دیار کجور مازندران است. گفتنی است، این قلعه در سه کیلومتری ساحل دریا قرار دارد. در فاصله ۵ کیلومتری روستای کندلوس، آبشاری زیبا و ۱۰ متری قرار دارد که با نام آبشار کندلوس شناخته می شود.

به گزارش تسنیم، سد لار در سال 1361 در استان مازندران و در فاصله 75 کیلومتری از تهران و 100 کیلومتری شهر آمل احداث شده است. همچنین باید بگوییم منطقه لار زیستگاه ارزشمند جانداران و گیاهانی است که برخی از آنها فقط در این منطقه پیدا شدهاند. از رودخانههایی که در این منطقه جریان دارند میتوان به رودهای لار، سفید آب، دیو آسیاب، ورارود، الرم، چهل بره، آب سیاه چال و آب امام پهنک اشاره کرد. بخشی از دیدنیهای روستای کندلوس در مسیر رسیدن به این روستا خلاصه شده که شما بایستی از جاده چالوس همراه با زیباییهایش عبور کنید تا به این روستا برسید. این جا جاده پیچ در پیچی میبینید که از دوطرف درختان دورش را گرفتهاند. نمیتوان یک نقطه خاص از این منطقه را معرفی کرد چون به هر طرف آن سر بزنید دشتی زیبا، رودخانهای جاری و مهمتر از همه، یکی از حیوانات وحشی منطقه را حتما میبینید. مسیر دوم، مسیری خاکی و نسبتا صعبالعبور برای گردشگران است که از طریق منطقه لواسان بزرگ (گردنه ایرا) امکانپذیر است. پس از خروج از لواسان وارد روستای ایرا شده و سپس از برگ جهان و نیکنام ده عبور می کنید. از شمیرانات و روستای افجه در لواسان کوچک، مسیری هست که به دشت هویج افجه میرسد.

به گزارش ایرنا ، سید موسی خادمی روز پنجشنبه در آیین افتتاح پمپاژ سرنجه زیودار اظهار کرد: چنانچه برای تکمیل مطالعات سد بن لار اعتبار لازم باشد در اختیار گذاشته می شود. ۰۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ استانها لرستان نظرات به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر،سید حمیدرضا کاظمی شامگاه پنجشنبه در جشنواره انجیر که در منطقه زیودار برگزار شد اظهار داشت: بیش از هزار هکتار باغ انجیر در منطقه زیودار وجود دارد که مانند نگینی در استان لرستان میدرخشد ولی با مشکل آب کشاورزی روبهرو است که پیشنهاد و مطالبه همه مردم این منطقه احداث سد بن لار است. این مسیر صعبالعبور بوده و پیش از آنکه گردشگران به این منطقه دسترسی پیدا کنند، مورد استفاده دامداران بوده است. روستای لاویج به دلیل نزدیکی اش به روستای یوش ( جایی که خانه نیما یوشیج قرار داشته) و همچنین کلیسای آنتون مقدس و وجود آبشار آب پری جذابیت بیشتری دارد و گردشگران از آن استقبال ویژه ای می کنند. این آبشار بسیار زیبا که در تمام فصول در جریان است، در ماههای خرداد و اردیبهشت در پر آب ترین و خروشانترین حالت خود قرار دارد. محمدرضا بختیاری با بیان اینکه «واقعیسازی بهای آب یکی از محورهای مدیریت تقاضا و نهادینهسازی رفتار درست در مصرف آب است» ادامه داد: یک بطری آب نیم لیتری را در تهران با قیمت ۱۰۰۰ تومان تهیه میکنند و این در حالی است آبی که از سد لار در تصفیهخانه پنجم تهران تصفیه میشود و از باکیفیتترین آبهای جهان است، لیتری شش ریال به مشترکان تحویل میشود. بهگزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا بختیاری با بیان اینکه «واقعیسازی بهای آب یکی از محورهای مدیریت تقاضا و نهادینهسازی رفتار درست در مصرف آب است» ادامه داد: یک بطری آب نیم لیتری را در تهران با قیمت ۱۰۰۰ تومان تهیه میکنند و این در حالی است آبی که از سد لار در تصفیهخانه پنجم تهران تصفیه میشود و از باکیفیتترین آبهای جهان است، لیتری شش ریال به مشترکان تحویل میشود.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره ون برای شمال لطفا از سایت ما دیدن کنید.