مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

دستگیری کلاهبردار ۲۲ میلیاردی با راه‌اندازی سایتی جعلی

سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از طریق سایت یک شرکت سرمایه‌گذاری جعلی مبلغ ۶ میلیارد و ۱۶۹ میلیون ریال از وی کلاهبرداری شده است موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: ماموران در حال بررسی برروی این پرونده بودند که با مراجعه چندشهروند دیگر که شکایت مشابهی ارائه کردند مواجه شدند که نهایتاً مبلغ کلاهبرداری شده از طریق سایت مذکور به رقم ۱۸ میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال رسید.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های کارشناسان و هماهنگی‌های به عمل آمده با مقام قضائی سایت مذکور برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های دیگر مسدود شد و با جست‌وجو‌های علمی و تخصصی درفضای سایبر مخفیگاه دائرکننده سایت که وجوه مال باختگان نیز به حساب وی واریز شده بود در یکی از شهر‌های جنوب کشور شناسایی شد.

مرتضوی عنوان داشت: با شناسایی مخفیگاه متهم، تیم ویژه‌ای از کارشناسان پلیس فتا با هماهنگی مقام قضائی مخفیگاه فرد مذکور را تحت کنترل خود در آورده و در یک عملیات ویژه و ضربتی وی را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مجموعاً از طریق سایت راه‌اندازی شده توسط متهم بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال کلاهبرداری شده است اظهار داشت: به شهروندان توصیه می‌کنیم بدون تحقیق و بررسی وارد سایت‌هایی که کاربران را ترغیب به سرمایه‌گذاری می‌کنند نشده و وجوه خود را در آن‌ها سرمایه‌گذاری نکنند.

داروها از کالاهای استراتژیک کشور هستند و کمبود یا نبودشان تاثیر جبرانناپذیری بر سلامت جامعه میگذارد

محمدجواد ظریف با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود در پی پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، نوشت: ترامپ، پمپئو و همپالگیهایشان با بدنامی به زبالهدان تاریخ سقوط کردند. در حوزه تولید مواد اولیه نیز سال گذشته حدود ۶۵درصد نیاز کشور را در داخل تولید می کردیم که ۱۳۰ میلیون دلار صرفه جویی داشت و امسال این میزان باز هم افزایش یافته و به مرز ۷۰ درصد رسیده است. وی بیان کرد: برای مسایلی در زمینه تبلیغات برخط شرکتهای دارویی، پزشکی و تجهیزات پزشکی، حفرهها و چالشهای وجود داشت و شرکتهای سنتی تبلیغاتی نمیتوانستند درک صحیحی از ماهیت محصولات این حوزه را به مخاطب، ارائه کنند. همانطور که در بالا اشاره شد اینوزیتول یک قند الکل است که زیرگروه ویتامینهای گروه ب می باشد که نام ب8 به این ماده تعلق دارد. رونمایی از سه داروی ایرانی در ساوه در مراسمی با حضور تصویری رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از سه محصول دارویی در ساوه رونمایی شد. به گزارش «تابناک» صبح امروز و با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و مدیران عامل گروه اقتصادی تدبیر، هلدینگ دارویی وابسته به ستاد اجرایی در شهرک دارویی برکت واقع در استان البرز، از چند دستاورد دارویی جدید در سه استان تهران ، مرکزی و قزوین رونمایی و خط تولید انبوه آن افتتاح شد. 

اداره بنادر مرزی عراق از کشف و ضبط ۳۷۰ جبعه حاوی پاکت بستهبندی قرصها در بندر «ام قصر شمالی» استان بصره واقع در جنوب این کشور خبر داد. گروه استانها-مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تولید برخی داروهای انحصاری در استان خبر داد. به هیچ عنوان برای استفاده در غذا ، دارو و پزشکی دارای خلوص مناسب نمی باشد. خلوص بالا که به طور کلی برابر با گرید A.C.S است و برای استفاده های زیادی در آزمایشگاه ها و آنالیز ها مناسب است. اداره مواد اولیه دارویی وظیفه نظارت بر حسن اجرای اصول روشهای مناسب تولید، واردات و کلیه امور مرتبط با مواد اولیه دارویی (موثره، جانبی و ملزومات بسته بندی ) را دارد. دبیرکل سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی، واردات بی رویه مواد موثره مشابه داخلی را بعد از مشکلات تخصیص ارز، چالش اصلی همه تولیدکنندگان این حوزه عنوان کرد. به گزارش روز سه شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی حاجی ابراهیمی مدیرعامل این شرکت دانشبنیان در خصوص این نرم افزار گفت: این شرکت به صورت کلی تلاش دارد تا یک ارتباط موثر میان علوم زیستی مانند داروسازی و پزشکی و علوم حوزه رایانه برقرار کند، مسائلی مانند فناوری اطلاعات حوزه سلامت، پروندههای الکترونیک، مشاورههای آنلاین، نسخههای آنلاین و تبلیغات تخصصی در حوزه پزشکی و دارویی از جمله برخی محورهای فعالیت این شرکت را تشکیل میدهد.

مجتبی فروزنده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به جا به جایی حجم قابل توجهی از ناوگان حمل و پخش مواد غذایی و دارویی در محدودههای ترافیکی درون شهری و مطابق ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مواد ۳۱ و ۳۲ راهنمایی و رانندگی و نظر به اهمیت جا به جایی و پخش مواد غذایی و دارویی به عنوان کالای استراتژیک، سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری بر روند مدیریت، نظارت و ساماندهی این حوزه با مشارکت انجمن صنفی و شرکتهای پخش اقدام کرده است. در این راستا با خرید و تجهیز انبار اختصاصی و احراز شرایط GSP و مدیریت کنترل کیفیت ISO 9001-2008 واخذ مجوزسازمان غذا ودارو (وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی) سعی دررفع نیازهای روبه رشد صنایع دارویی ایران داشته است . از خواص این گیاه می توان به تاثیر آن در کاهش قند خون، کاهش فشار خون، لاغری و کاهش وزن ، کاهش اضطراب، کاهش کلسترول بد و … مهمترین وجه تمایز شرکت های گروه داروسازی آوه سینا با سایر شرکتهای صنعت دارو توانمندی این شرکت در زمینه تحقیقات است که طبیعتا منجر به امکان تولید داخلی جدیدترین داروها با داشتن بالاترین کیفیت محصولات دارویی است.همچنین تعداد ۸۳ ثبت اختراع بین المللی و مقالات علمی متعدد در معتبرترین نشریات علمی در زمینه تولید مواد موثره دارویی و داروهای پژوهش محور بودن این شرکت را به نسبت سایر شرکتهای صنعت دارویی متمایز می سازد.

بخوانید:

https://irchem.ir/pharmaceutical/

داروها از کالاهای استراتژیک کشور هستند و کمبود یا نبودشان تاثیر جبرانناپذیری بر سلامت جامعه میگذارد؛ بهویژه در شرایط تحریم، این وضع تشدید شده و قیمت داروها بالاتر رفته است. باتوجه به اینکه داروهای ضد سرطان و خوراکی به دلیل پیچیدگی ساختمان مولکولی دارای قیمتی بسیار بالا هستند که قیمت مواد موثره را بالا برده در حدی که از الماس گرانتر است و خانواده هایی که دچار این گونه بیماری ها می شوند در کمتر از 6 ماه به زیرخط فقر می رسند. به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ترشی یکی از خوشمزه های ایرانی ست که محبوبیت زیادی در بین مردم داره ، امروز با اموزش طرز تهیه ترشی خرفه اومدیم که امیدوارم این ترشی خوشمزه رو در منزل تهیه کنید و لذت ببرید….تهیه ترشی خرفه و سرو به عنوان دورچین غذا از فواید این گیاه پر خاصیت بهره مند شوید. البته در این حوزه نیز احتمالا تفاوت هایی اگر چه جزئی، به لحاظ کیفیت میان تولیدکنندگان داخلی وجود دارد که حتما از سوی شرکت های سازنده محصولات دارویی مورد توجه قرار می گیرد. شانه ساز در مورد واردات موازی برخی داروهای خارجی گفت: طبق بند تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۹۷ برای رفع انحصار و یکه تازی نماینده یک داروی خارجی اگر وارد کننده دیگری بتواند همان دارو را ۲۰ درصد ارزانتر وارد کند به آن اجازه واردات داده می شود.