مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

تافل چقدر برای شغل من مهم است؟


البته با شنیدن نام تافل بلافاصله به فکر مهاجرت و تحصیل و کار در خارج از کشور می افتید. در واقع قابل درک است که این افکار در ذهن همه وجود دارد، اما جالب است بدانید که تافل و گرفتن گواهینامه آن به صورت خودکار نیست و می تواند در حرفه شما بسیار مفید باشد. اما تافل چیست و در مورد آن چه باید بدانید؟

تافل چیست؟

تافل ("آزمون انگلیسی برای افراد غیر انگلیسی زبان") یک آزمون استاندارد است که مهارت انگلیسی شرکت کنندگان را اندازه گیری می کند. به طور معمول، بسیاری از دانشگاه ها هنگام پذیرش متقاضی از نمرات تافل استفاده می کنند. اما پذیرفته شدگان تافل محدود به کسانی نیستند که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند. هرکسی که برای هدف خاصی نیاز به تسلط بر زبان انگلیسی داشته باشد می تواند در تافل شرکت کند. این افراد می توانند متقاضیان مهاجرت، معلمان و معلمان زبان، افراد عادی که می خواهند مهارت های انگلیسی خود را بهبود بخشند و حتی دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان باشند.

اما در بیشتر موارد، تافل بر روی نحوه استفاده از زبان انگلیسی در آموزش تمرکز دارد، به همین دلیل است که مدارس و دانشگاه ها اغلب از تافل برای پذیرش متقاضیان استفاده می کنند. بنابراین، در سخنرانی قسمت ریدینگ آزمون تافل، شاهد استفاده از زبان انگلیسی در سطح آکادمیک بر خلاف افراد عادی و کلمات رایج هستیم.

تافل و آیلتس و تفاوت آنها

اگرچه آزمون تافل محبوب است و بسیاری از افراد سعی می کنند در آن شرکت کنند تا نمره عالی کسب کنند، اما تافل تنها آزمون زبان انگلیسی نیست. در واقع چندین آزمون مختلف مهارت زبان انگلیسی برای غیر انگلیسی زبانان وجود دارد که هر کدام می توانند برای اهداف و مقاصد مختلف مورد استفاده قرار گیرند. اگر دانشجو هستید، احتمالا تافل برای شما مناسب تر است. با این حال، اگر برای ویزای کاری اقدام می کنید، ممکن است تافل آزمون مناسبی برای شما نباشد.

اگر به دنبال مهاجرت برای کار یا اثبات مهارت های انگلیسی خود در محل کار هستید، ممکن است به جای تافل نیاز به شرکت در آزمون زبان انگلیسی آیلتس داشته باشید. آزمون انگلیسی دیگری به نام TOEIC وجود دارد که زبان افراد را به جای زبان فنی می سنجد و در نتیجه برای محیط کار مناسب تر است. شاید بتوان تفاوت آیلتس و تافل را در نحوه استفاده، سطح سختی و زبان فنی مورد استفاده در تافل دانست.

چه کسانی باید در آزمون تافل شرکت کنند؟ برای شرکت در ازمون جی آر ای کلیک کنید.


تافل برای کسانی در نظر گرفته شده است که مایل به ورود به دانشگاه یا برنامه تحصیلات تکمیلی در یک کشور انگلیسی زبان هستند، اما دیگران می توانند تافل را برای مقاصد دیگر نیز بگذرانند. چه کسانی می توانند در آزمون تافل شرکت کنند:

دانش آموزانی که برای تحصیل در دبیرستان به یک کشور انگلیسی زبان می آیند.

دانشجویانی که قصد ثبت نام در کالج ها و دانشگاه های غیر انگلیسی زبان را دارند.

افرادی که می خواهند مجوز یا گواهینامه ای در زمینه خاصی دریافت کنند یا می خواهند مدرکی دال بر مهارت های زبان انگلیسی خود دریافت کنند (این افراد می توانند شامل کارمندان شرکت و معلمان انگلیسی باشند).

افرادی که برای مقاصد مهاجرتی نیاز به نشان دادن مهارت های زبان انگلیسی خود دارند.

کسانی که می خواهند مهارت های انگلیسی خود را با کمک یک آزمون رسمی و شناخته شده ارزیابی کنند.

طراحان این آزمون توصیه می کنند شرکت کنندگان حداقل 17 سال سن داشته باشند یا قبل از شرکت در تافل دبیرستان را به پایان رسانده باشند. این آزمون شما را ملزم به خواندن کتاب های گاهی دشوار و دانستن برخی واژگان دشوار می کند و اکثر افراد قبل از این سن این سطح از زبان انگلیسی را نمی دانند. اگر می خواهید در آزمون تافل یا هر آزمون دیگری شرکت کنید، بهتر است از آزمون مهارت زبان انگلیسی برای اطلاع از سطح دانش عمومی خود استفاده کنید.

اکثر افراد نیازی به آیلتس ندارند و می خواهند تافل شرکت کنند. آنها افرادی با ویژگی های زیر هستند.

انگلیسی زبان اول آنها نیست.

برای حداقل پنج سال، انگلیسی زبان اصلی آموزش آنها نیست.

ساختار آزمون تافل چگونه است؟

تافل آزمون طولانی و دشواری است، اما دانستن نحوه انجام آن اولین قدم برای موفقیت و کسب نمره خوب است. پس بیایید نگاهی به انواع مختلف آزمون تافل و ساختار این آزمون بیندازیم.

انواع آزمون تافل

اکثریت قریب به اتفاق (97٪) از آزمون های تافل به صورت آنلاین گرفته می شود. برای تافل مبتنی بر اینترنت (IBT)، شرکت کنندگان معمولاً در یک اتاق کنار رایانه می نشینند و به سؤالات آزمون پاسخ می دهند.

اقلیت (3٪) از تمام آزمون های تافل به طور سنتی آزمون های کاغذی (PBTs) هستند. تافل PBT مبتنی بر کاغذ، مهارت‌های گفتاری را اندازه نمی‌گیرد، بنابراین بسیاری از ارائه‌دهندگان آزمون قصد دارند این روش برگزاری آزمون را حذف کنند.

در این راستا بسیاری از شرکت ها، دانشگاه ها، مدارس و کشورها مدرک تافل IBT را به رسمیت می شناسند. اگر می خواهید در آزمون کاغذی شرکت کنید، باید مطمئن شوید که نوع آزمون شما توسط منبع گواهی تافل معتبر در نظر گرفته می شود.

چه بخواهید مهارت های خود را بیازمایید و چه برای هدف خود تافل بگیرید، فرقی نمی کند کدام مدل را انتخاب کنید. تنها استثنا در قوانین آزمون تافل این است که اگر در 12 روز گذشته در تافل شرکت کرده باشید، نمی توانید دوباره در آزمون شرکت کنید.

آهنگ روزبه نعمت الهی به نام «صبوری»

متن آهنگ روزبه نعمت الهی صبوری

من این صبرو مدیون لبخندتم

چی میخوام تا رویای تو با منه

چشاتو تو دنیای سردم نبند

که آینده تو چشم تو روشنه

نشونم بده میشه وقتی بخوای

تو برف زمستونیم کار کنم

تو این روزها زندگی ساده نیست

تو باعث شدی من تحمل کنم

تو هستی نمیترسم از بی کسی

نمیترسم از بازی سرنوشت

نمیبینمت اما حس میکنم

کنارم قدم میزنی تا بهشت

به من یاد میدی صبوری کنم

نمیزاری از زندگی خسته شم

با این که هوای جهان خوب نیست

به عشق تو دارم نفس میکشم

آی خدایا ای خدایا ای خدایا خدایا

https://musicdel.ir/single-tracks/174583/