مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

تجهیزات تقویت کننده قدرت


برخی از نمونه‌های لوازم الکتریکی عبارتند از: چراغ‌ها، فن‌ها، موتورها، رایانه‌ها و لوازم الکتریکی. تجهیزات الکتریکی را می توان بر اساس سطح ولتاژ، توان، راندمان و طراحی به دسته های مختلفی تقسیم کرد. در زیر کلیدهای مدار مینیاتوری، قطع کننده مدار، اینورتر و فلز خالص را بررسی خواهیم کرد. با ما بمان

کلید مینیاتوری

قطع کننده مدار مینیاتوری (MCB) وسیله ای است که از مدارهای الکتریکی در برابر جریان بیش از حد یا شرایط اتصال کوتاه محافظت می کند. انواع کلیدهای مدار کوچک معمولاً تا 125 آمپر درجه بندی می شوند و می توانند به صورت اتوماتیک یا دستی کار کنند. این نوع تجهیزات الکتریکی نسبت به شیرها دارای مزایای زیادی مانند پاسخ سریع، شناسایی آسان مناطق آسیب دیده، بازیابی سریع منبع تغذیه و کنترل از راه دور می باشد. انواع کلیدهای کوچک بر دو اصل کار می کنند: حرارتی و الکترومغناطیسی.


انواع مختلف سوئیچ های احتراق کوچک از نوار غیر فلزی ساخته می شوند. دمنده با دریافت گرما و جریان اضافی باعث باز شدن کنتاکت می شود و به این ترتیب کار خود را در زنجیره کامل می کند.

سوئیچ های الکترومغناطیسی از آهنربای الکترومغناطیسی استفاده می کنند که وقتی جریان زیاد است، پیستون را فعال می کند و اهرمی را فشار می دهد که کنتاکت ها را باز می کند.

شکل 1

انواع کلیدهای مینیاتوری

انواع میکروسوئیچ به طور گسترده در شبکه های ولتاژ پایین برای کاربردهای مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده می شود.

انواع مختلفی از کلیدهای کوچک با توجه به خاموش شدن در محدوده جریان خطا وجود دارد. هر نوع به انرژی احتمالی نوسانات الکتریکی در تنظیمات مختلف و در یک بار انرژی مشخص پاسخ می دهد. چند نوع کلید کوچک وجود دارد: نوع A، B، C، D، K و Z. با این حال، سه نسخه مهم عبارتند از نوع B، نوع C و نوع D.

انواع کوچک 3-5 برابر امتیاز حرکت می کنند. این تجهیزات الکتریکی برای مصارف مسکونی و تجاری سبک مناسب است.

کلیدهای نوع C کوچک پنج تا ده برابر جریان نامی دارند و برای کاربردهای سنگین تجاری و صنعتی مناسب هستند.

سوئیچ های D مینیاتوری از ده تا بیست برابر جریان نامی حرکت می کنند و برای کاربردهای جریان بسیار بالا مناسب هستند.

علاوه بر این سه نوع، MCB های نوع A، K و Z نیز وجود دارند که در مقایسه با سوئیچ های نوع B، C و D کوچکتر، زمان عملکرد بسیار کوتاهی دارند. این نوع لوازم الکترونیکی بسیار حساس هستند و در مدت زمان کوتاهی بسیار سریع عمل می کنند و برای محافظت از وسایل حساس مانند دستگاه های نیمه هادی استفاده می شوند.

انواع سوئیچ های کوچکتر با دو تا سه برابر جریان نامی کار می کنند و Z مشابه انواع سوئیچ های کوچکتر است.

ترانسفورماتورهای کوچک نوع K بین هشت تا دوازده برابر جریان اندازه گیری شده حرکت می کنند و برای استفاده با بارهای موتور با جریان بالا مناسب هستند.

انواع مینیاتوری کلیدهای Z بین دو تا سه برابر جریان نامی کار می کنند و برای مدارهای الکترونیکی مناسب هستند.

کلید اتوماتیک

کلید اتوماتیک یا قطع کننده مدار اتوماتیک یک وسیله ایمنی الکتریکی است که از یک مدار الکتریکی در برابر آسیب های ناشی از برق اضافی مانند اتصال کوتاه یا اضافه بار محافظت می کند. مزیت تعویض خودکار نسبت به فیوز این است که می توان از آن دوباره استفاده کرد. همانطور که می دانید یک فیوز پس از انجام کار مدار خود می سوزد.

کلیدهای مدار بسته به سطح ولتاژ و روش قطع جریان، انواع مختلفی دارند. برای مدارهای ولتاژ پایین، مانند لوازم خانگی، معمولاً از قطع کننده مدار مینیاتوری (MCB) استفاده می شود.

پسر

مبدل

اینورتر وسیله ای است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند. برای تامین انرژی دستگاه هایی که نیاز به جریان متناوب دارند مانند لامپ ها، فن ها و یخچال ها مفید است. اینورتر همچنین می تواند برای اتصال منابع انرژی تجدیدپذیر مانند پنل های خورشیدی یا توربین های بادی به شبکه یا باتری ها استفاده شود.

بی متال چیست؟

رله اضافه بار حرارتی یا غیرفلزی یکی از وسایل الکتریکی است که از موتورهای الکتریکی در برابر آسیب های ناشی از قدرت، ولتاژ یا دمای بیش از حد محافظت می کند. با تشخیص گرمای تولید شده توسط موتور و قطع منبع تغذیه در صورت تجاوز از حد معین کار می کند.

رله های دو فلزی یا اضافه بار حرارتی از نوارهای دو فلزی تشکیل شده اند که هنگام گرم شدن خم می شوند، تماس را قطع می کنند و مدار را باز می کنند. نوار دو فلزی از دو فلز مختلف با ضرایب انبساط حرارتی متفاوت ساخته شده است، بنابراین هنگام گرم شدن با سرعت های متفاوتی منبسط می شوند.

اشباع

بسته به کاربرد و ترجیحات، این دستگاه های الکترونیکی را می توان به صورت دستی یا خودکار تنظیم کرد. رله‌های اضافه بار حرارتی با توجه به ویژگی‌های موتوری که از آن محافظت می‌کنند، مانند جریان بار کامل، چرخه کار و زمان حرارتی ثابت طراحی می‌شوند. همچنین می توان آن را با توجه به دمای محیط و شرایط مختلف عملکرد تنظیم کرد.رله حرارتی را می توان به صورت دستی یا فقط پس از خنک شدن تنظیم کرد:

با این حال، کسی باید برای شروع مجدد جنبش مداخله کند

تنظیم مجدد خودکار رله های اضافه بار حرارتی به طور خودکار هنگامی که دما کاهش می یابد، برق را بازیابی می کند.

رله های دو فلزی یا اضافه بار حرارتی اغلب در ترکیب با کنتاکتورها برای تشکیل یک محلول موتور فشرده و قابل اعتماد استفاده می شوند.

اخرین حرف

تجهیزات الکتریکی یک اصطلاح گسترده است که انواع تجهیزاتی را که از برق برای اهداف مختلف استفاده می کنند را در بر می گیرد. وسایل برقی در بسیاری از زمینه های زندگی مدرن و تکنولوژی ضروری هستند. فروشگاه آمپرال با آدرس اینترنتی آمپرال ارائه دهنده انواع لوازم برقی با کیفیت می باشد. آمپرال با تعهد زیادی به مشتریان یکی از بهترین فروشگاه های لوازم برقی است

مطالعه مقاله کامل: https://www.tejaratefarda.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%88%D8%A8-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-65/44669-%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D9%84

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد