مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

حقیقت زشت درباره آکواریوم دبی


از این طبقه تا طبقه ۱۰۸ برج، متعلق به واحدهای مسکونی و اقامتگاه و سوئیت های یک تا ۴ تخته است؛ جالب است که تمامی این واحدهای مسکونی تنها در عرض هشت ساعت پس از آغاز پیش فروش، فروخته شدند! این شهر به داشتن برج و آسمان خراش های بسیار بلند خود مشهور است. در ابتدا تصمیم بر ساخته شدن یک برج کاملا مسکونی بود و برای این منظور از سایر برج های بلند و عظیم مانند برج سامسونگ کره جنوبی الهام گرفته شد. شهر ابوظبی به عنوان یکی از پیشگامان تغییرات عمرانی اساسی در کشور امارات بود که در سایه شیخ خلیفه ابن زاید، کمک های نقدی و عمرانی زیادی هم از جانب ابوظبی برای ساخت برج خلیفه دبی ارسال شد. اگر هم میخواهید بزرگی برج خلیفه دبی را مشاهده کنید، کافی است روی یکی از صندلیهای این پارک بشینید و از برج دبی و فوارههایش لذت ببرید. برای خرید بلیط این ایرلاین کافی ست که با یک کلیک ساده وارد صفحه خرید این ایرلاین شده و خرید خود را به سادگی انجام دهید. در این صورت کافی است که پس از رسیدن به ایستگاه بیزینس، از آن پیاده شده و مسیر را با اتوبوس شماره هفت ادامه دهید. همین مدت زمان کوتاه کافی بود تا مبلغی بالغ بر ۲۱۸ میلیون دلار خرج ساخت و طراحی این مجموعه شود. از رکوردهای برج خلیفه دبی همین کافی است که بهعنوان بلندترین آسمانخراش دنیا، بیش از ۸۲۸ متر (۲.۷۱۶.۵ فوت یا ۲.۷۱۷ فوت) ارتفاع و بیش از ۱۶۰ طبقه دارد. دمای هوا در بالا ترین نقطه برج خلیفه در دبی نسبت به طبقات پایین ۱۵ درجه کم تر است.

بلیط پارک آبی آتلانتیس دبی - قیمت پارک آبی آتلانتیس آکواونچر البته ارتفاع برج خلیفه دبی تا بلند ترین نقطه این برج، ۸۳۰ متر است. اختلاف ساعت مرتفع ترین نقطه برج نسبت به طبقات پایین در حدود ۳ دقیقه است. مالکیت برج العرب متعلق به چه کسی است؟ به جرات می توان گفت تمامی این موارد جز حقایق برج العرب و چه بسا عجایب آن محسوب می شوند! دهکده جهانی دبی هم اکنون در زمینی به وسعت 1 میلیون و 600 هزار مترمربع ساخته شده است و هر ساله میزبان شش میلیون توریست و بازدید کننده از سراسر دنیاست و از آنجاییکه این مکان دارای دکورهای بسیار فانتزی ، جذاب و مختص به مکان های مختلف جهان بوده ، مکانی ایده آل برای عکس گرفتن و گردشگری در دبی می باشد و هر یک از غرفه های مربوط به هر کدام از کشورها به سبک معماری و مکان های مهم تاریخی آن کشور ساخته شده اند که این جذابیت ویژه ای به اینجا داده است و مهم است بدانید که علاوه بر اینها در دهکده جهانی دبی طیف وسیعی از : تفریحات ، سرگرمی ها و جشن های مختلف و جالبی را می توان دید که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان بسیار مناسب و هیجان انگیز است و می تواند چندین ساعت را بدون اینکه متوجه شوید به تفریح و گردش بپردازید و خاطراتی به یاد ماندنی را همراه خود بیاورید و در ادامه تمام این امکانات تفریحی یکی دیگر از دلایلی است که توریست های جهانی به دهکده جهانی دبی آمده و به آن علاقه مندند . اگر از پایین ترین قسمت برج تا انتهای آن را دنبال کنید، متوجه می شوید که در قسمت های پایینی سازه اصلی به دور هسته مرکزی به صورت یکنواخت پیچیده شده است؛ هر چقدر که ارتفاع برج بیشتر می شود، سازه اصلی به صورت مارپیچی عقب نشینی می کند و از حجم برج تا رسیدن به نوک آن کم می شود.

علاوه بر ۱۶۳ طبقه اصلی، ۴۹ طبقه هم در قسمت منار تا نوک برج واقع شده است. ۲۷ وسیله تفریحی جذاب در این شهر بازی وجود دارد که محبوب ترین آن ها ترن هوایی است. یک بازی هیجان انگیز در این پارک وجود دارد که اشخاص شرکت کننده برای پیدا کردن مروارید گم شده باید به دنبال سرنخ ها باشند. در این پارک می توانید از جمله، بلندترین تاب سواری جهان، جاذبه های سرگرم کننده برای خانواده، اجراهای زنده را تجربه کنید، همچنین در این پارک موضوعی میتوانید تجربه های چهاربعدی سینمای بالیوود را داشته باشید. پارکهای آبی دبی مطمئنا خانوادهها، دوستان و افراد در هر سنی را سرگرم خواهند کرد و همچنین سفر به دبی را به عنوان یک شهر بزرگ برای گردش و تفریح در امارات متحده عربی، کامل میکنند. در این بازار شلوغ افراد محلی و گردشگران میتوانند در میان طیف وسیعی از محصولات با قیمت مناسب گردش کنند. تماشای آبزیان تنها بخش کوچکی از گردش در آکواریوم را تشکیل میدهد و هنگام بازدید از آن میتوانید شنا و غواصی در کنار کوسهها، آموزش غواصی با مدرک بینالمللی، آشنایی با حیوانات بومی و دیدن پنگوئنها را از نزدیک تجربه کنید. یک سکوی بازدید (مشاهده) در فضای باز، به نام “در اوج” (At the top)، در ۵ ژانویه ۲۰۱۰ در طبقه ۱۲۴ افتتاح شد. اگر چه در دسامبر ۲۰۱۱ رکورد سکوی مشاهده برج خلیفه توسط Cloud Top 488 در برج کانتون، گوانگژو با ارتفاع ۴۸۸ متر زده شد. At The Top SKY نیز به عنوان دومین سکوی تماشای برج در ارتفاع ۵۵۵ متری از سطح زمین واقع شده و مقصدی جذاب برای گردشگران است.

یکی از نکاتی که در رابطه با این شهر نمیتوان انکار کرد فرودگاه وسیع دبی است. دبی در دهههای اخیر به یکی از قطبهای گردشگری دنیا تبدیل شده و شگفتیهای بسیاری را در خود جای داده که یکی از آنها پیست اسکی دبی (Dubai Ski) است. از بالای قاب، میتوانید دو چهره دبی را مشاهده کنید: دبی قدیمی در یک طرف و دبی جدید در طرف دیگر، این قاب دبی را به مکانی ایدهآل برای درک تحولات شهر تبدیل کرده است. دبی روز به روز در حال افزودن یک شگفتی جدید به کلکسیون جاذبه های گردشگری خود می باشد. 3. پس از خرید آنلاین تا 30 روز وقت دارید باید هتل تماس بگیرید و روزتان را تعیین کنید وگرنه نمی توانید وارد پارک شوید . برای اطلاعات از مبدا حرکتها، با شماره مرکز تماس بگیرید. اگر اسم برج خلیفه دبی را نشنیده باشید جای تعجب دارد، اما از داخل برج دبی چقدر اطلاعات دارید؟ برای استحکام پایه برج خلیفه بیش از ۴۵.۰۰۰ متر مکعب بتن، معادل وزن ۱۱۰.۰۰۰ تن، استفاده شده است. شهر دبی ذاتا یک شهر خشک و بیابانی است به همین منظور جهت صرفه جویی در مصرف آب، سیستم جمعآوری میعانات و آب درون سیستم برودتی برج برای آبیاری پارک طراحی و ساخته شد. در یکی از محبوب ترین جاذبه های آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب، با بزرگترین مجموعه کوسه ببرهای شنی جهان روبرو خواهید شد. تامین برق و آب، خدمات دیگری مانند جمع آوری زباله، نگهداری و ساخت پارکها و فضاهای عمومی به طور گسترده توسط ارگان خدمات شهری دبی مدیریت میشود. برج خلیفه در برابر انواع مخاطره ها مانند آتش سوزی، رعد و برق و زلزله تا حد خیلی زیادی ایمن است. برای رسیدن به برج خلیفه دبی میتوانید تاکسی کرایه کنید یا اتوبوس بگیرید تا شما را به جاده شیخ زاید برساند. اگر شما نیز میخواهید این فعالیتهای جذاب را تجربه کنید و آکواریوم شگفت انگیز دبی را از نزدیک ببینید، برای اطلاع از نحوه دریافت ویزای دبی میتوانید به وب سایت رسمی توریک مراجعه کنید.

دبی، طیف وسیعی از جاذبه های هیجان انگیز را برای خانواده ها و افرادی که به تنهایی به دبی سفر می کنند پوشش می دهد! در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی درباره برج شگفت انگیز خلیفه و سایر جاهای دیدنی دبی در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه دانستی های جالب مربوط به این سازه را معرفی کرده و اینکه برج خلیفه دبی چند طبقه دارد یا چند متر است را مورد بررسی قرار می دهیم. در ساخت برج خلیفه از فلزات بی شماری استفاده شد، اما مصرف آلومینیوم و فولاد ضد زنگ در این سازه به ترتیب معادل ۵ هواپیما A380 و ۲۹۳ برابر برج ایفل است. برج خلیفه با استفاده از ۱۰ کیلومتر میله فولادی، ۳۳۰ هزار متر مربع بتن و ۳ هزار تن آلومینیوم ساخته شده است. طبقات برج، واحد های پیش ساخته خواهند بود که ساخته شده از مواد فیبر کربن، فولاد و آلومینیوم می باشند. استخرهای برج در طبقه های ۴۳ و ۷۶ و یک رستوران در طبقه ۱۲۲ برج خلیفه قرار گرفته است. شاید جذابترین طبقات مربوط به برج خلیفه، طبقه های ۴۳، ۷۶ و ۱۲۳ باشند که در آنها لابی های زیبا و اختصاصی اسکای شامل باشگاه ورزشی، استخرهای روباز، جکوزی و اتاق های مختلف برای سرگرمی ساخته شده اند. با حضور در این پارک میتوانید از تماشای برج خلیفه و فواره دبی نهایت لذت را ببرید.در این مقاله از کجارو بهصورت مفصل به معرفی برج خلیفه، معماری و ویژگیهای آن پرداختیم. ۲ برج دیدنی خلیفه کجاست؟ ایده ی طراحی برج دبی از گل صحرایی گرفته شده است. یکی از بخش های دیدنی در پارک بالیوود سالن تاج محل است. آکواریوم ملی از سال 1972 شروع به کار کرده است و یکی از قدیمی ترین فروشگاه های آکواریوم ماهی در دبی است.

بنا بر گفته حاکم دبی، در زمان بازدید از ساختمان امپایر استیت آمریکا، ایده ساخت بلندترین و بزرگترین سازه در جهان به ذهن ایشان خطور کرده است. در طبقه ۱۲۲ برج خلیفه، بلندترین رستوران جهان قرار گرفته است. تا رسیدن به طبقه ۳۹ برج خلیفه، تنها شاهد بخش های مختلف هتل آرمانی خواهید بود. این پارک آبی هفت سرسره دارد که با سوار شدن هر کدام آدرنالین خون تان افزایش می یابد و همین تفاوت اصلی آتلانتیس با بقیه پارک های آبی است. با نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر بارندگی در گیلان، مازندران و گلستان افزایش می یابد و غرب دریای خزر هم مواج و متلاطم می شود. با رزرو اقامت در هتل لگولند، اولین هتل تم لگو در منطقه، تجربهی هیجانانگیز تکمیل میشود. آسمان خراش خلیفه علاوه بر رکوردار بودن در بلندی، در سطح امکانات و رفاه نیز از سرآمدان جهان به شمار می رود، به طوری که ثروتمندان و افراد مشهور زیادی از سراسر دنیا خواستار اقامت در این برج زیبا هستند. هزینه سفر به دبی با توجه به تعداد روزهای سفر و هتل محل اقامت متفاوت است. این هزینه شامل راهنما، کوپن غذا و نوشیدنی است. وجود پنجرههای بزرگ و استفاده از درختچههای متعدد در فضای داخلی این مجتمع، حس و حالی متفاوت از سایر مراکز خرید دبی را به این مکان بخشیده است.

این تفریح برای بیشتر سنین قابل استفاده خواهد بود. بیشتر هتلهای بزرگ و مقاصد گردشگری مهم نیز نسبتا به ایستگاههای مترو نزدیک هستند. با اینکه برج دبی با ارتفاع سه برابریاش نسبت به برج ایفل، نمیتواند به پای تمدن و تاریخ فرانسه برسد، اما گردشگران خارجی باز هم بهخاطر رستوران آرمانی با غذاهای بینالمللیاش، منظرهای با ارتفاع ۸۲۸ متری رو به خلیج فارسش، هتلهای مجهز، استخر، و سایر امکانات رفاهی، به برج خلیفه دبی میروند. از همه اینها که بگذریم، باز هم بازدید از برج خلیفه دبی خالی از لطف نیست و دیدن همین صحنهها هم میتواند هیجانانگیز باشد. برج خلیفه خواهیم پرداخت. با این تفاوت که لمدادن روی ماسههای ابریشمی این ساحل کاملا رایگان است و نیازی به پرداخت حتی یک قران نیست.هیچ امکانات خاص یا رستورانی در ساحل الصفوح به چشم نمیخورد و همین موضوع، جمعیت را از این منطقه دور کرده است و شما، زمانی که به ساحل الصفوح پا میگذارید، شنهای این ساحل دوستداشتنی و دور از هیاهو را، بهجای مسافرانی که از راههای دور میآیند، با خانوادههای محلی تقسیم میکنید. در اینجا بهترین برندهای لوکس جهان و انواع گزینههای سرگرمی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. این رستوران دارای انواع گوناگونی از غذاهای بین المللی بوده و خوراک میگو، خوراک ذرت دودی، ریسوتو، مرغ سیاه، خوراک زوچینی، جگر چرب، نیوکی (غذای سنتی ایتالیا)، جگر چرب، گوشت خشک گاو، ماهی چوتورو، حلزون تازه صید شده، گوشت با چربی و… تجربهی طعم واقعی غذاهای ایتالیایی، بازدید از لباسها، کیف و کفش و صنایع دسنی زیبا مواردی هستند که شما را به سمت این غرفه جذب میکند. برای رفتن به این رستوران، شلوارک، دمپایی لا انگشتی یا کفش جلو باز نپوشید و با یک استایل رسمی و معقول به آن جا بروید. بیشتر خریداران به قصد خرید لباس و کیف و کفش به بازار مرشد می روند.

رئیس انجمن صنایع نساجی با بیان اینکه ایران در دوران صفویه صادرکننده پارچه به کشورهای دیگر بودهاست، گفت: امروزه برای فروش محصولات نساجی ایران، مارکهای خارجی به لباسها وصل میشود و یا پوشاک ایرانی به دبی صادر و مجدداً از بازار مرشد دبی به اجاره ماشین در دبی کشور وارد میشوند. برج خلیفه اولین سازه در جهان است که بدون نیاز و کمک کابل و وسایل کمکی دیگر پابرجاست. اگر برایتان جالب است که بدانید برج خلیفه دبی چند طبقه است باید بگوییم که این بنا ۱۶۳ طبقه روی زمین و ۱ طبقه زیر زمین دارد. از این رو فرودگاه آل مکتوم بزرگترین فرودگاه دنیا از لحاظ مساحت و تعداد مسافر است. سلام مهرداد ممنون که نظر خودت در ارتباط با دبی رو با ما به اشتراک گذاشتی. به مناسبت جشن ملی، لگولند دبی همچنین یک سلام دست امارات خواهد داشت LEGO اسب بخر اسب بخر اسب بخر اسب بخر مدل نمایش داده شده از 108,321 آجر در مدت 900 ساعت. همانطور که می دانید در زمان ساخت برج خلیفه، شیخ خلیفه ابن زاید، نام حاکم شهر ابوظبی و کشور امارات بوده است. طراحان برای زیبایی و چشم نوازتر شدن هرچه بیشتر برج خلیفه، پارکی به مساحت ۱۱ هکتار ساختند که از گل هایمنوکالیس (از تیره نرگسیان) الهام گرفته شد. اقامتگاههای آرمانی با ۱۱ طبقه، طبقات میانی، طبقه همکف، و طبقات ۱ تا ۸ یکی از لوکسترین و طلاییترین هتلها را شامل میشود که میتوانید از امکانات رفاهی آن استفاده کنید. پارک اختصاصی دبی با ۱۱ هکتار، و با الگوبرداری از گل هایمنوکالیس در اطراف برج خلیفه دبی طراحی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد