مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

افزونه وردپرس چیست؟ و این چطوری کار می کند؟


اکثر کاربران مبتدی از ما می پرسند که افزونه وردپرس چیست؟ و چه فایده ای دارد؟ افزونه ها بخش مهمی از محیط وردپرس هستند و برای ایجاد وب سایت های عالی ضروری هستند. در این راهنمای مبتدیان، ما به این موضوع خواهیم پرداخت که افزونه های وردپرس چیست و چگونه کار می کنند.

افزونه وردپرس چیست؟

همانطور که در مقاله  افزونه وردپرس چیست اشاره کردیم، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا بود که میتوان از آن برای ارائه یک وب سایت به کاربران استفاده کرد و این برنامه وردپرسی دو ویژگی خوب داشت که پلاگین و قالب بود. امروز در مورد افزونه ها صحبت می کنیم. افزونه های وردپرس کدهایی هستند که عملکرد وردپرس را گسترش می دهند! به عبارت دیگر، آنها به شما این امکان را می دهند که ویژگی ها و عملکردهای جدیدی را به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید. درست مانند برنامه هایی که در گوشی های هوشمند خود استفاده می کنید. به افزونه ها پلاگین نیز گفته می شود.

ما می توانیم افزونه های مختلف وردپرس را به طور همزمان ارائه دهیم و وب سایت وردپرس را در چند بعد مختلف گسترش و بهبود دهیم.

در حال حاضر بیش از 58000 افزونه رایگان در فهرست افزونه WordPress.org وجود دارد. به این بخش مخزن وردپرس نیز می گویند! جالب است بدانید که هزاران افزونه دیگر در سایت های دیگری مانند GitHub یافت می شود.

علاوه بر این، هزاران پلاگین برای فروش از توسعه دهندگان یا شرکت هایی مانند ما وجود دارد.

سایت های محبوبی مانند Codecanyon وجود دارند که پلتفرمی برای فروش افزونه های ممتاز برای توسعه دهندگان وردپرس فراهم کرده اند. متأسفانه این وب سایت در کشور ما به دلیل محدودیت ها دچار مشکل شده است و شما نمی توانید مستقیماً از آن خرید کنید. اما در آریا وردپرس نه تنها افزونه های محبوب و محبوب این وب سایت را در اختیار شما قرار می دهیم. اما آنها را هم کور و بومی سازی کرده ایم!

در سال 2003، وردپرس به عنوان یک ابزار وبلاگ نویسی ساده شروع به کار کرد. به لطف افزونه ها، در طول سال ها ارتقا یافته و به یک سیستم مدیریت محتوا و چارچوب برنامه قدرتمند تبدیل شده است.

افزونه های وردپرس ژاکت چه کاری می توانند انجام دهند؟

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، افزونه های وردپرس برنامه های کوچکی هستند که با نرم افزار وردپرس یکپارچه شده و می توان از آنها استفاده کرد. این به شما امکان می دهد هر نوع وب سایتی را با کمک وردپرس ایجاد کنید (و در مورد وبلاگ نویسی محدودیتی نخواهید داشت. )

به عنوان مثال، شما می توانید:

با استفاده از افزونه WooCommerce یک فروشگاه آنلاین در وردپرس ایجاد کنید.

با استفاده از RankMath و افزونه Yoast Seo می توانید وب سایت خود را برای نمایش در نتایج جستجو بهینه کنید. (به آن سئو نیز می گویند)

افزونه Elementor که یک صفحه ساز معروف است به شما این امکان را می دهد تا با ترسیم اشکال مختلف در کمترین زمان زیباترین صفحات را ایجاد کنید.

با استفاده از افزونه Contact Form 7 می توانید پروفایل های تماس برای ارتباط بهتر با مشتریان ایجاد کنید.

با افزونه Job Manager یک فرم کار در وردپرس ایجاد کنید

وردپرس دارای بهترین افزونه های دایرکتوری است که می توان از آنها برای ایجاد دایرکتوری تجاری استفاده کرد.

با استفاده از افزونه WordFence، وردپرس شما امنیت بیشتری خواهد داشت و مواردی مانند فایروال را برای شما به ارمغان می آورد.

وب سایت عکس خود را با استفاده از افزونه Envira Gallery ایجاد کنید.

با استفاده از افزونه Knowledgebase یک سایت ویکی ایجاد کنید.

پادکست خود را با وردپرس ایجاد کنید.

و خیلی بیشتر…

یک ضرب المثل رایج در جامعه وردپرس وجود دارد: "یک افزونه برای آن وجود دارد."

هر کاری که بخواهید در سایت وردپرس خود انجام دهید امکان پذیر است. اگر وردپرس به طور پیش فرض آنچه را که نیاز دارید ندارد، افزونه هایی برای آن ها وجود دارد.

افزونه ها ممکن است کوچک باشند و فقط یک ویژگی کوچک را ارائه دهند (مانند افزودن یک تصویر به نوار کناری). یا می توانند بسیار ثروتمند باشند و حتی پلتفرم مخصوص به خود را داشته باشند (به عنوان مثال: افزونه WooCommerce).

افزونه هایی که عملکردهای بیشتری دارند، خود می توانند افزونه های اضافی باشند. مثل خود وردپرس.

پلاگین های وردپرس چگونه کار می کنند؟

وردپرس به گونه ای طراحی شده است که سایر توسعه دهندگان نیز می توانند از کدهای خود استفاده کنند. API در افزونه‌های وردپرس، فیلترها و قلاب‌های قدرتمندی را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد تا علاوه بر اصلاح عملکرد موجود در وردپرس، قابلیت‌های جدیدی را اضافه کنند.

وردپرس همچنین به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا اطلاعات را در پایگاه داده وردپرس ذخیره کنند. افزونه‌ها می‌توانند از دسته‌های محتوا، رتبه‌بندی‌ها و ویژگی‌های فیلدهای سفارشی استفاده کنند که به کاربران امکان می‌دهد محتوای مختلف را در کنار پست‌ها و صفحات ذخیره کنند.

هر افزونه وردپرس نصب شده در سایت شما در پایگاه داده وردپرس نیز ثبت شده است. شما می توانید آنها را در هر زمان فعال یا غیرفعال کنید.

با هر بار بازدید، وردپرس به پایگاه داده متصل می شود و ابتدا نرم افزار اصلی و سپس افزونه های فعال شما را بارگذاری می کند. تمامی این کدها بر روی سرور شما پردازش شده و سپس نتایج پردازش شده به مرورگر کاربر ارسال می شود.

چگونه افزونه های وردپرس را پیدا و نصب کنیم؟

می توانید افزونه های وردپرس را هم از داشبورد خود و هم به صورت دستی از هاست خود نصب کنید. برای آشنایی بیشتر با نحوه نصب افزونه وردپرس، مطالعه مقاله نحوه نصب افزونه در وردپرس را توصیه می کنیم.

سوالات و پاسخ های بیشتر در مورد افزونه های وردپرس

آیا محدودیتی برای استفاده از افزونه ها وجود دارد؟

یک اشتباه رایج در بین کاربران این است که آنها معتقدند استفاده از افزونه های زیاد باعث کاهش سرعت وب سایت می شود. استفاده از افزونه های زیاد هرگز سرعت سایت شما را کاهش نمی دهد. همیشه افزونه هایی با کدگذاری ضعیف وجود دارند که سرعت کار را کاهش می دهند. و اگر از افزونه های مناسب وردپرس استفاده کنید، سرعت سایت شما کاهش نخواهد یافت. افزونه های بهینه سازی نیز وجود دارند که سرعت سایت شما را افزایش می دهند.

آیا می توانم از افزونه هایی استفاده کنم که با نسخه وردپرس من تست نشده اند؟

گاهی اوقات، توسعه دهندگان افزونه رایگان، افزونه های خود را مطابق به روز رسانی وردپرس به روز نمی کنند. دلیلش این است که اگر افزونه آنها با نسخه جدید هم سازگار باشد دیگر نیازی به آپدیت آن احساس نمی کنند. بنابراین جای نگرانی نیست و وردپرس به شما این امکان را می دهد که از افزونه های تست نشده در نسخه وردپرس خود استفاده کنید.

چگونه بین افزونه های رایگان و پولی یکی را انتخاب کنیم؟

صرف نظر از افزونه وردپرس، هزاران افزونه رایگان وجود دارد. ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ بیرون آمده است، و به احتمال زیاد یکی را خواهید یافت که به اندازه همتای پولی آن مفید باشد. اگر با نیاز شما مطابقت دارد، از آن استفاده کنید.

لطفا توجه داشته باشید که افزونه های رایگان ضمانت یا پشتیبانی ندارند. طراح افزونه می تواند در هر زمانی کار بر روی افزونه را متوقف کند.

اگر به پشتیبانی یا به روز رسانی منظم نیاز دارید، یک افزونه پولی گزینه بهتری است. وب سایت ما از ترکیبی از افزونه های رایگان و پولی استفاده می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد