مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

قانون ارث در قبرس شمالی


قبل از پرداختن به قانون ارث در قبرس شمالی، بهتر است این اصطلاحات را به صورت کلی و کلی تعریف کنیم. قانون وراثت مجموعه قوانینی است که نحوه تقسیم اموال متوفی را تعیین می کند. این قانون تعیین می کند که چه کسی دارایی را به ارث می برد، چه مقدار دارایی به هر ورثه می رسد و چگونه اموال بین وراث تقسیم می شود.

قوانین ارث از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. در برخی کشورها مانند ایران، قانون ارث بر اساس قوانین مذهبی است، در حالی که در برخی دیگر مانند قبرس، بدون توجه به جنسیت وارث، بر اساس قوانین مدنی و بشردوستانه است.

دو نوع اصلی قانون ارث در قبرس

حق ارث نسبی. این قانون بر اساس میزان نسبت خونی متوفی و ​​وارث است. در این سیستم نزدیکترین بستگان متوفی سهم بیشتری از دارایی خود را دریافت می کنند.

قانون عدم ارث: این قانون به متوفی اجازه می دهد تا با نوشتن وصیت نامه در مورد نحوه تقسیم اموال خود تصمیم گیری کند.

تفاوت های مهم قوانین ارث در ایران و قوانین ارث در قبرس شمالی

همانطور که می دانید جزیره قبرس قرن ها مستعمره و بخشی از انگلستان بوده است. بنابراین قانون مدنی جزیره مطابق با قوانین انگلیس نوشته و اعمال می شود. قانون ارث در این کشور دقیقاً مشابه قانون ارث در بریتانیای کبیر است، با این تفاوت که طبق قوانین بریتانیا، شخص فقط می تواند برای یک سوم اموال خود وصیت خاصی داشته باشد و دو سوم برای اموال خود. باقی مانده به وراث طبق قوانین انگلیس. در قبرس شمالی افراد می توانند برای تمام دارایی خود وصیت کنند و محدودیتی برای این کار وجود ندارد.

تفاوت های کلیدی قوانین ارث ایران و قبرس شمالی یورومای 

در قبرس شمالی، پسران و دختران به طور مساوی از اموال والدین خود ارث می برند. در صورتی که متوفی وصیت نامه ای که تعیین کننده تقسیم ارث اولاد است نداشته باشد. در کشورهای غیر اسلامی، تقسیم ارث بین فرزندان ذکور و دختر بر اساس تساوی حقوق زن و مرد است. در این کشورها زن و مرد از حقوق مساوی از جمله حق مالکیت برخوردارند. بنابراین فرزندان دختر و پسر از حقوق مساوی در ارث بردن اموال برخوردارند.

اموال اتباع خارجی پس از مرگ در قبرس چگونه تقسیم می شود؟

همانطور که می دانید، در قبرس شمالی اسناد املاک و مستغلات 100٪ است. و فرقی نمی کند خارجی باشید یا قبرسی. شما مالک 100 درصد دارایی خود هستید. و در صورت فوت دارایی شما طبق قوانین قبرس به ورثه شما خواهد رسید. البته در صورت داشتن اراده قانونی، دولت قبرس شمالی اموال شما را طبق میل شما تقسیم خواهد کرد.

این که اسناد ملکی به صورت زمین و اشراف است به این معناست که اموال بیگانگان پس از فوت آنها تصرف نمی شود، بلکه به طور مساوی به ورثه می رسد.

نرخ مالیات بر ارث در قبرس شمالی چقدر است؟

در قبرس شمالی مالیات بر ارث وجود ندارد. این بدان معناست که وراث هیچ گونه مالیاتی از دارایی هایی که از متوفی به ارث می برند پرداخت نمی کنند. البته این بدان معنا نیست که تقسیم ارث کاملا رایگان است. البته هزینه های اداری جزئی باید پرداخت شود، اما بسیار ناچیز است و نمی توان آن را به عنوان درصدی از دارایی ها محاسبه کرد.

قانون مالیات بر ارث در قبرس شمالی

قوانین مالیات بر ارث در قبرس شمالی در سال 1974 لغو شد. در آن زمان، این قانون نرخ مالیات بر ارث را 20 درصد تعیین کرد.

دلایل لغو مالیات بر ارث در قبرس شمالی

دلایل متعددی برای لغو مالیات بر ارث در قبرس شمالی وجود دارد. یکی از دلایل این است که دولت قبرس شمالی می خواهد سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی در این کشور را تشویق کند. مالیات بر ارث می تواند مانعی برای سرمایه گذاری باشد زیرا هزینه های سرمایه گذاران را افزایش می دهد.

یکی دیگر از دلایل لغو مالیات بر ارث در قبرس شمالی این است که این کشور می خواهد از اختلاف بین وراث جلوگیری کند. مالیات بر ارث می تواند منجر به اختلاف بین وراث شود، زیرا اعتقاد بر این است که هر وارث سهم بیشتری از دارایی را دریافت می کند.

قوانین ارث در قبرس شمالی نسبت به ایران ملایم تر است. دلایل این ادعا به شرح زیر است:

سهم مساوی از ارث فرزندان دختر و پسر: در قبرس شمالی، فرزندان دختر و پسر سهم مساوی از دارایی والدین خود را به ارث می برند. این به برابری زن و مرد در این کشور کمک می کند.

بدون مالیات بر ارث: در قبرس شمالی مالیات بر ارث وجود ندارد. این امر باعث کاهش هزینه سرمایه گذاری در ملک در کشور می شود.

گزینه های وصیت:  بر اساس قانون ارث در قبرس در قبرس شمالی، فردی که فوت می کند می تواند وصیت نامه ای بنویسد و تصمیم بگیرد که چگونه دارایی های خود را توزیع کند. این به سرمایه گذاران خارجی اجازه می دهد تا اموال خود را به هر کسی، از جمله اعضای خانواده، وصیت کنند.

این قوانین به نفع سرمایه گذار خارجی املاک و مستغلات در قبرس شمالی است و سرمایه گذاران می توانند با اطمینان از اینکه دارایی های آنها به طور عادلانه و مطابق میل آنها توزیع می شود، در این کشور سرمایه گذاری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد