مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

کاربرد چکش چرخشی dth چیست؟


امروزه ابزارهای مختلفی برای حفاری وجود دارد که هر کدام عملکرد خاص خود را دارند. یکی از این ابزارها و ابزارها چکش dth است. در این مقاله از چکش dth استفاده شده است؟

چکش حفاری dth چیست؟

dth به معنای سوراخ است و چکش dth ابزاری است که می تواند به خوبی در سنگ ها و زمین سوراخ کند و سوراخ ایجاد کند. این چکش به انتهای میله مته متصل می شود. این چکش با سرعت ضربه بالای خود می تواند به طور موثر سنگ سخت را بشکند و ذرات و پودرهای ریز (که با مایعات مخلوط می شوند) ایجاد کند. چکش dth یکی از سریع ترین روش ها برای سوراخ کردن سنگ سخت است. این سیستم چکشی توسط Steniuk Frez بلژیکی و Ingersoll Rand آمریکایی در اواسط دهه 1950 اختراع شد.

به همین دلیل، این چکش DTH که مخفف Down Drilling است، با سوراخ کردن در زمین، سوراخ هایی با قطر بزرگ ایجاد می کند. ریشه این نام مربوط به مکانیسم شگفت انگیز چکش است که سوراخ ها را به خوبی ایجاد می کند.

مکانیسم امید

مکانیزم این دستگاه به این صورت است که چکش (همان سیستم ضربه ای) مستقیماً بالای مته قرار می گیرد. لوله مته نیروی مورد نیاز برای ضربه و چرخش را از طریق یک سیال (آب، هوا یا سیال دیگر) به چکش و مته منتقل می کند تا چکش فعال شود و حفاری شروع شود. با عمیق تر شدن چاه، لوله حفاری به صورت متوالی به رشته حفاری متصل می شود.

چکش کاملا با آب استفاده می شود. در اینجا دو قسمت متحرک وجود دارد: شیری که آب را کنترل می کند و پیستونی که مستقیماً به مته وصل می شود. بدنه چکش مته را مستقیم و ثابت نگه می دارد و به نرمی به حرکت در می آورد.

انواع چکش حفاری dth

بر اساس نوع سیال موجود، در این مقاله از الکتنو به سه نوع چکش dth نیز داریم:

1. چکش بادی:

از این چکش ها برای حفاری در سنگ های سخت استفاده می شود، اما سوراخ های کم عمق ایجاد می کنند. جریان هوا توسط یک کمپرسور هوا تامین می شود و زمانی که پیستون فشرده می شود، باعث چرخش چکش می شود تا خاک را سوراخ کند.

2. چکش آبی:

این چکش در ابتدا توسط یک شرکت سوئدی ساخته شد. جریان آب کافی بین 55 تا 744 لیتر در دقیقه (بسته به اندازه چکش)، چکش را نیرو می دهد این نوع چکش عملکرد بهتری نسبت به چکش پنوماتیک دارد و می تواند سوراخ های عمیق تری ایجاد کند.

3. چکش حفاری گلی:

مزیت و مزیت این نوع چکش این است که می توان از آن برای ایجاد سوراخ های عمیق و زیبایی در دل سنگ ها استفاده کرد. با این چکش ها زمان حفاری کاهش می یابد و ایمنی کار حفاری نیز افزایش می یابد.
برای خرید محصولات شرکت اندرس هاوزر کلیک کنید.

کاربردهای مته چکشی dth

اما چرا از این چکش استفاده می شود و چرا استفاده می شود؟ در زیر به این موارد استفاده می شود:

حفاری:

یکی از کاربردهای اصلی این چکش استخراج مواد معدنی است. برای استخراج صحیح مواد معدنی، لازم است سنگ و کوه را حفر کنیم. البته برای حفاری سنگ سخت به یک چکش مانند پتک نیاز است که بتواند سنگ را به قطعات کوچک خرد کرده و سوراخ کند. با این چکش می توان کار معدن را به سرعت انجام داد و این یکی از کاربردهای چکش ضربه ای است.

حفاری چاه آب:

کاربرد دیگر این چکش حفر چاه آب است. این چکش می تواند به خوبی تا عمق مورد نظر حفاری کند و مردم را به سمت آب هدایت کند. این یکی دیگر از کاربردهای مهم این چکش در کشاورزی، دامپروری و موارد دیگر است.

کاربرد در صنعت فاضلاب:

این چکش از جمله در صنعت فاضلاب و برای حفاری مورد نیاز در این صنعت استفاده می شود.

ساختمان:

یکی دیگر از کاربردهای مهم چکش های dth استفاده از آنها در صنعت ساختمان است. از این چکش برای فونداسیون ساختمان، داربست و کارهای دیگر استفاده می شود. امروزه از این چکش ها در ساخت و ساز بسیار استفاده می شود.

تولید نفت و گاز طبیعی:

در صنعت نفت و گاز حفاری ایمن و قدرتمند بسیار مهم است و به همین دلیل می توان از چکش dth مطمئنا استفاده کرد. با این چکش می توانید سنگ سخت را سوراخ کنید تا گاز و نفت را پیدا کنید و از زمین خارج کنید.

این چکش در صنایع دیگری مانند راه آهن، کشتی سازی، صنعت برق و سایر زمینه ها کاربرد دارد. به طور خلاصه، هر جا که نیاز به حفاری باشد، این چکش می تواند مفید واقع شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد