مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

مجله آسمونی

مجله اینترنتی آسمونی

نقد فیلم های ورزشی از فیلم های ایرانی


در طول تاریخ سینمای ایران فیلم های زیادی در ژانرهای مختلف از جمله درام، کمدی و اکشن ساخته شده است و تعداد محدودی از فیلم ها به ورزش پرداخته اند.

در کشور ما فیلم های ورزشی به ندرت ساخته می شود و کارگردان ها به ندرت در فیلم های خود به این موضوع می پردازند. اما در میان تمام فیلم‌های با مضمون ورزشی، برخی از آن‌ها پس از اکران با استقبال خوبی مواجه شده‌اند و زنده مانده‌اند.

فیلم های یاس وحشی

فیلم یاس وحشی به کارگردانی محسن محسنی نسب در سال ۱۳۷۶ با بازی جعفر دهگان، سحر طلوعی و حسین پاکدل ساخته شده است.

این فیلم درباره زندگی 3 دوست بسیجی به نام های علی، صدرا و رحیم است. پس از حمله شیمیایی در جبهه، سادا نقاب خود را به علی می دهد و خود بیمار شیمیایی می شود. پس از 10 سال برای معالجه به لندن رفت و به همراه علی رحیم و دیگر رزمندگان در مسابقات آزاد کاراته شرکت کرد.

سفر این سه دوست به لندن با اتفاقات مختلفی همراه است که داستان اصلی فیلم را تشکیل می دهد.

داستان عرق

فیلم ارک سارد در سال 2010 اکران شد.

داستان فیلم «عرق سرد» درباره فوتسالیستی به نام افروز است که برای اولین بار به همراه تیمش به بازی های آسیایی راه یافت. اما شوهرش در فرودگاه از خروج از کشور منع شد.
برای دانلود و تماشا بهترین فیلم های ورزشی کلیک کنید.
فیلم شیر جوان

شیرهای جوان دیگر ساخته محسن محسن نسب در سال ۱۳۷۸ است که در آن بازیگرانی چون جعفر دهقان، مهدی صبایی، مهناز افشار، نصرالله رادش، علیرضا مشایخی و فاطمه صامتی به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم داستان زندگی یک کاراته‌باز را روایت می‌کند که در جریان مسابقه‌ای در کیف اوکراین با موقعیت‌های زیادی مواجه می‌شود.

سونامی

سونامی به کارگردانی میلاد صدر عاملی در سال ۱۳۹۶ ساخته شده و بازیگرانی چون بهرام رادان، مهرداد صدیقیان، علیرضا شجاع نوری، رعنا آزادی ور، فرشته حسینی و محمدرضا غفاری در آن به ایفای نقش می پردازند.

سونامی داستان زندگی دو تکواندوکار ملی پوش به نام های مرتضی و بهداد را روایت می کند. به دعوت رئیس فدراسیون، استاد خسروی پس از سال ها مربیگری در تیم ملی به کشور بازگشت و از شاگرد قدیمی خود مرتضی برای حضور در تیم ملی دعوت کرد.

مرتضی سال ها پیش به درخواست استاد خسروی دست از مبارزه کشید تا با ورزشکار صهیونیستی روبرو نشود اما دعوت مجدد به تیم ملی و جایگزینی بهداد چالش های جدیدی را برای این دو ورزشکار به وجود می آورد.

تخته گلمرضا

فیلم غلامریزو تهتی به کارگردانی بهرام توکلی در سال 1396 یکی از معتبرترین فیلم های ورزشی ایران در دهه اخیر است که بر اساس زندگی زنده غلامریزو تهتی ساخته شده است.

فیلم با نشان دادن دوران سخت کودکی غلامرضا تختی آغاز می شود و علاقه او به جنگیدن را نشان می دهد. داستان فیلم حول محور زندگی شخصی تختی، موفقیت ها و شکست های او می چرخد.

حمیدرضا آذرنگ، ماهور الوند، فرهاد آئیش، بهنوش طباطبایی، آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی، مسعود چوبین، معصومه قاسمی پور، شیرین یزدان بخش کهنه نومحسن تختی بدلله ایندیما کوله فیلمیس.

داشتم گریه می کردم

فیلم لاله ساخته اسدالله نیک نژاد در سال 1398 اکران شد.

این فیلم درباره زندگی لالا صدیق قهرمان اتومبیلرانی ایران است که در مسیر حرفه ای خود با چالش ها و مشکلات مختلفی روبرو بوده است.

سارا امیری و اولوزی لاله به همراه سموم هاروکنوم، ایرج نوذری، نیکی کریمی، میترا حجار، محمد صادقی، امیرعلی دانایی، همایون ارشادی، آزیتا حاجیان و لیلا اوتادی در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد